مشاور رهبر ایران: حادثه نطنز یک خرابکاری صنعتی بود

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر مشاور رهبر ایران: حادثه نطنز یک خرابکاری صنعتی بود
مشاور رهبر ایران: حادثه نطنز یک خرابکاری صنعتی بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور رهبر ایران در صنایع دفاعی حادثه‌ مجتمع احمدی روشن را یک خرابکاری صنعتی عنوان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسین دهقان، مشاور آیت الله خامنه‌ای در صنایع دفاعی ایران در مصاحبه با "آسوشیتیدپرس" در خصوص علت حادثه‌ای که تیر ماه سال جاری در مجتمع احمدی روشن (نطنز) رخ داد، بیان داشت: یک خرابکاری صنعتی بود و این موضوعی قطعی است. کسانی که متولی نصب یک سری تجهیزات بودند در زمانی تغییراتی را در آنجا ایجاد کردند که منجر به انفجار شده است.

نماینده ایران: حق داریم به هر شیوه ای که صلاح می دانیم به انفجار نطنز واکنش نشان دهیم - اسپوتنیک ایران
نماینده ایران: حق داریم به هر شیوه ای که صلاح می دانیم به انفجار نطنز واکنش نشان دهیم

سردار دهقان با اشاره به اینکه بازسازی تاسیسات هسته‌ای نطنز بدون توقف ادامه دارد، در پاسخ به این سوال که آیا کشورش همچنان اجازه بازدید به بازرسان سازمان انرژی اتمی می‌دهد، بیان داشت: ما NPT‌ را پذیرفتیم و در پروتکل الحاقی همکاری می‌کنیم. البته در این بین بحثی وجود دارد؛ ما باید حتما بازرسی که می‌خواهد از سمت سازمان بیاید را بشناسیم؛ جاسوس که راه نمی‌دهیم. اگر جنبه جاسوس نبودن او اثبات شود، بدون مانع می‌آید و کارش را انجام می‌دهد. موضوع دیگری هم وجود دارد و آن هم این است که نمی‌شود هر چه قاعده و دستورالعمل است را ما بپذیریم و خودشان هیچ کدام از اینها را نپذیرند. کمی انصاف هم بد نیست.

تیر ماه سال جاری بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران از وقوع یک حادثه‌ در یکی از سوله‌های در دست احداث در محوطه باز سایت نطنز خبر داده بود. بنا به اعلام کمالوندی این رخداد هیچ‌گونه تلفات جانی نداشته و لطمه‌ای به فعالیت‌های مجموعه نطنز وارد نکرده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала