تکذیب واردات ماسک در ایران

© AP Photo / Vahid Salemiتکذیب واردات ماسک در ایران
تکذیب واردات ماسک در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ایران اعلام کرد هیچگونه واردات ماسک نداریم و ظرفیت تولید ماسک در کشور نیز نزدیک به ۴۵ تا ۵۰ میلیون عدد در روز است.

به گزارش اسپوتنیک، سعیدرضا شاهمرادی روز جمعه در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت ایرنا درباره برخی مطالب منتشر شده مبنی بر واردات ماسک بی کیفیت از چین بیان کرد: میزان تولید روزانه ماسک در کشور به حدی است که حتی می‌توانیم صادرات هم انجام بدهیم. با توجه به اینکه قیمت ارز نیز افزایش یافته، واردات ماسک نسبت به تولید به هیچ عنوان جنبه رقابتی هم ندارد.

وی ادامه داد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور که تولید ماسک به اندازه کافی نبود، مباحثی در زمینه واردات ماسک وجود داشت، البته این مشکل در همه کشورها دیده می شد، اما تولید ماسک در کشور به سرعت رشد کرد.

در کره جنوبی جریمه عدم استفاده از ماسک حدود 90 دلار تعیین شد - اسپوتنیک ایران
در کره جنوبی جریمه عدم استفاده از ماسک حدود 90 دلار تعیین شد

سرپرست اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: مباحثی که در مورد واردات ماسک از چین مطرح شده، صحت ندارد و وزارت بهداشت و وزارت صمت مجوز رسمی در این زمینه نداده و گمرک نیز اجازه ترخیص ندارد.

وی افزود: تولید داخل ماسک نیز در حال حاضر بیش از نیاز است. حتی قیمت ماسک از ۴ یا ۵ هزار تومان به قیمت مصوب 1300 تومان رسیده است.

به گزارش ایرنا، برخی مطالب در روزهای اخیر در زمینه واردات ماسک بی کیفیت از چین در فضای مجازی و بعضی از رسانه‌ها منتشر شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала