ایران شروع به ساخت کیت های تشخیص سریع کرونا کرد

© AFP 2023 / STRایران شروع به ساخت کیت های تشخیص سریع کرونا کرد
ایران شروع به ساخت کیت های تشخیص سریع کرونا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران تولید کیت های آزمایشی برای تشخیص سریع ویروس کرونا وارد مرحله تولید شدند و این کیت ها قادر به شناسایی ویروس در 15-20 دقیقه هستند. این محصول به زودی در بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دانشجو، مراسم رونمایی از کیت ایرانی تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن کرونا امروز سه شنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ایران برگزار شد. کیت ایرانی تشخیص سریع مبتنی بر آنتی ژن کرونا در مدت 15 تا 20 دقیقه می‌تواند مبتلایان به کرونا را شناسایی کند.

کمک دو میلیون دلاری برای توسعه نانوواکسن کرونا در آمریکا - اسپوتنیک ایران
کمک دو میلیون دلاری برای توسعه نانوواکسن کرونا در آمریکا

علیرضا زالی، رئیس ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان تهران گفت: ایران جزو پنج کشور اول جهان در تولید کیت‌های تشخیص سریع است، سرعت و سهولت انجام تست، از مزایای این کیت‌ها به شمار می‌رود. نتیجه سایر تست‌های تشخیصی به 48 تا 72 ساعت زمان نیاز دارد، اما نتیجه کیت تشخیص سریع در کمتر از 20 دقیقه اعلام می‌شود. همچنین این تست نیاز به امکانات پیچیده‌ای ندارد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، از دقت 85درصدی تشخیص این کیت‌ها خبر داد و عنوان کرد: تاکنون این کیت‌ها در جامعه 500 نفری مورد آزمایش قرار گرفته و از نظر بالینی مورد تایید است.

وی اظهار کرد: قیمت کیت تولید داخل، 70 درصد قیمت کیت مشابه خارجی و ارزبری آن 30 درصد کیت مشابه خارجی است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران ادامه داد: با این کار جرات را به جوانان ما دادند تا آنان وارد محیط‌هایی شوند که تابه حال وارد آن نشده بودند. تا بحال تقریبا کیت نمی‌ساختیم. یک یا دو شرکت در عدد‌های بسیار پایین کیت‌های آزمایشگاهی می‌ساختند. در حال حاضر یکی از شرکت‌های ما ظرفیت تولید یک میلیون ساخت کیت در روز را دارد. در حوزه دارو‌های جدید و تجهیزات پزشکی هم اتفاقات خوبی رخ داده و بسیاری از محصولات این حوزه در 5 تا 6 ماهه اخیر تولید و روانه بازار شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала