جریمه دولت ایران برای متخلفان قرنطینه

© REUTERS / Costas Baltasجریمه دولت ایران برای متخلفان قرنطینه
جریمه دولت ایران برای متخلفان قرنطینه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران: افراد خاطی خارج شده از شهرهای نارنجی 500 هزار تومان و از شهرهای قرمز 1 میلیون تومان جریمه می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از صدا و سیمای ایران، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران گفت: از روز شنبه حدوداً 150 شهر که عمدتاً کلانشهر هستند و شامل تهران هم می‌شوند به مدت دو هفته تعطیل خواهد بود. در شهرهای قرمز منع تردد از ساعت 9 شب تا 4 صبح اعمال می‌شود.

رئیسی با اعلام اینکه منع تردد بین شهری هم که قبلاً وجود داشت همچنان اعمال خواهد شد اظهار داشت: بنابراین در شهرهایی که قرمز و نارنجی اعلام می‌شود فقط کسانی که پلاک بومی آن شهر را دارند اجازه تردد دارند و بقیه اجازه ورود به آن شهرها را ندارند. تعطیلی در مناطق قرمز یعنی همه جا تعطیل است به جز گروه شغلی شماره یک که مایحتاج ضروری مردم را تهیه می‌کند؛ مثل سوپر مارکت، بیمارستان، مطب، داروخانه و امثالهم و بجز آن همه جا تعطیل خواهد بود.

رئیسی با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها در مناطق قرمز بسیار شدید است، اظهار داشت: این مصوبات به معنی واقعی، تعطیلی است و فقط مشاغلی که برای مردم ضروری هستند، مثل نانوایی تعطیل نمی‌شوند.

ابراز نگرانی مقام ایرانی از اوج‌گیری مجدد کرونا در اواخر پاییز و زمستان - اسپوتنیک ایران
ابراز نگرانی مقام ایرانی از اوج‌گیری مجدد کرونا در اواخر پاییز و زمستان

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ادامه با بیان اینکه تعطیلی‌ها در نظر گرفته شده برای محدودیت‌های کرونایی دو هفته است و اگر نیاز باشد بیشتر هم خواهد شد، در خصوص محدودیت ترددها گفت: دو نوع محدودیت است، اولاً شهرهایی که قرنطینه هستند که هم محدودیت درون شهری و هم بیرون شهری دارند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال خارج شدن از تهران برای فردی که اگر وارد شهری نشود و دوباره به تهران برگردد، مشمول جریمه نخواهد شد. هر شهری محدوده خود را دارد و اگر فردی از شهری خارج شود به شهر دیگر نمی‌تواند وارد شود. افراد خاطی خارج شده از شهرهای نارنجی 500 هزار تومان و از شهرهای قرمز 1 میلیون تومان جریمه می‌شوند. مثلاً فردی در تهران ساکن است و پلاک بومی هم دارد اما در شهر دیگر کارخانه دارد، اگر این فرد وارد شهر نشود مشمول جریمه نمی‌شود اما اگر به شهر دیگر وارد شد جریمه می‌شود.

وی افزود: درباره ادارات هم جرایم مشخص شده است که در بین جرایم تا 3 ماه انفصال از خدمات دولتی هم دیده شده است.

دکتر رئیسی افزود: درباره راننده‌های تپسی و اسنپ هم همین طور است. در اسنپ بیش از 940 نفر مبتلا داشته‌ایم که اینها دیگر نمی‌توانند مسافر جا به جا کنند. ما سیستم‌هایمان را به هم متصل کرده‌ایم و افراد مبتلا به کرونا، به سامانه ما وصل هستند. افراد مبتلا به مدت 14 روز نمی‌توانند سفر کنند و باید در قرنطینه بمانند.

رئیسی با اشاره برخی مشاغل شیفت شب هم گفت: با توجه به اجرایی شدن محدودیت منع تردد از ساعت 21 شب تا 4 بامداد برخی از مشاغل و کارخانجات مانند پرسنل بیمارستان، صدا وسیما مشغول هستند توسط مسولان آنها لیست شماره خودرو آنها به فرمانداری‌ها ارسال می‌شود ومشمول جریمه نمی‌شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала