وزیر دفاع ایران: آماده تامین نیازمندی‌های دفاعی عراق هستیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر دفاع ایران: آماده تامین نیازمندی‌های دفاعی عراق هستیم
وزیر دفاع ایران: آماده تامین نیازمندی‌های دفاعی عراق هستیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ایران در دیدار با همتای عراقی خود از آمادگی کشورش برای مشارکت در بازسازی و توسعه عراق خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در دیدار با جمعه عناد سعدون، وزیر دفاع جمهوری عراق اظهار داشت: از روند سیاسی و ثبات و امنیت عراق و تمامیت ارضی کشور برادر همسیه‌مان کماکان حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

سفر وزیر دفاع عراق به ایران  - اسپوتنیک ایران
سفر وزیر دفاع عراق به ایران

وزیر دفاع ایران افزود: در استقرار امنیت در منطقه همکاری‌های خوبی بین دو کشور ایران و عراق در جریان مبارزه با تروریسم برقرار بوده است و آن را الگوی مناسبی  ارزیابی می‌کنیم و توسعه و آبادانی عراق را لازمه استقرار ثبات و امنیت در آن کشور می‌دانیم و برای مشارکت در بازسازی و توسعه عراق آماده‌ایم. اراده سیاسی رهبران دو کشور ایران و عراق در بالاترین سطح برای تعمیق روابط گسترده وجود دارد.

امیر حاتمی بیان داشت: وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران با داشتن ظرفیت‌ها و زیرساخت های فراوان که ماحصل تحریم‌های ظالمانه دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی است، این آمادگی را دارد تا برای تقویت قدرت دفاعی عراق، نیازمندی‌های نیروهای مسلح عراق را تامین و برآورده نماید.

وزیر دفاع جمهوری عراق نیز در این دیدار اظهار داشت: نخستین هدف ما در این سفر تحکیم و تقویت روابط دو کشور و هدف دیگرمان که با جمعی از فرماندهای عالی‌رتبه نیروهای مسلح عراق در ایران حضور پیدا کرده‌ایم آشنایی با دستاوردهای علمی و فناورانه جمهوری اسلامی ایران و کسب تجارب ارزنده در حوزه دفاعی است.

جمعه عناد سعدون بیان داشت: در تلاش هستیم در سایه تبادلات دو جانبه ایران و عراق توانمندی‌های نیروهای مسلح عراق برای مبارزه و نابودی تروریسمی که همچنان ریشه‌های آن در منطقه فعال هستند را تقویت کنیم و بر این اساس تا نابودی کامل آنها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

لازم به ذکر است که وزیر دفاع عراق عصر امروز شنبه به دعوت رسمی وزیر دفاع ایران و در سفری رسمی وارد تهران شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала