روحانی: محدودیت های کلی از اول آذر اجرایی می شود

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: محدودیت های کلی از اول آذر اجرایی می شود
روحانی: محدودیت های کلی از اول آذر اجرایی می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران از اجرایی شدن محدودیت‌های کلی از اول آذر در سراسر این کشور خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران صبح امروز (شنبه) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت ناشی از شیوع ویروس کرونا در دنیا، اظهار داشت: بسیاری از دولت‌ها ناچار شدند محدودیت‌ها را از نو افزایش دهند به همین دلیل ما هم در هفته های اخیر یک بار در ۴۳ شهرستان و بار دیگر در ۴۶ شهرستان یعنی حدود ۹۰ شهرستان، محدودیت های زیادی ایجاد کردیم و از هفته پیش در مراکز استان‌ها هم مجدد محدودیت دیگری ایجاد کردیم که هدف از همه این محدودیت ها این است که مردم ما کاملا لمس کنند شرایط، یک شرایط فوق العاده است و از شرایط عادی عبور کرده‌ایم. همه باید کمک و یاری کنند تا بتوانیم از این مسأله با کمترین ضرر عبور کنیم.

لاری: تحریم‌ها مانع پیش خرید واکسن کرونا است - اسپوتنیک ایران
لاری: تحریم‌ها مانع پیش خرید واکسن کرونا است

روحانی عنوان کرد: آنچه برای ما مهم است در محله اول آموزش است‌. ما باید سواد سلامت مردم را افزایش دهیم. مردم باید به خوبی بدانند علائم این بیماری چه هست. هنوز هم در جامعه ما افرادی هستند که می گویند هیچ علامتی ندارند. می گویی هیچ علامتی ندارید؟ می گویند چرا کمی درد عضلانی دارم. باز هم می پرسی می گوید چند روزی است حس بویایی و چشایی ام کار نمی کند. معلوم است به اندازه کافی آموزش به مردم داده نشده است و مردم فکر می کنند باید تب شدید داشته باشند یا دائم سرفه کنند تا احساس کنند این بیماری سراغشان آمده است. بنابراین در برخی از علایم و شرایط آموزش کم داده شده است و ما باید سطح آموزش را بالا ببریم و ارتقا دهیم.

وی افزود: مردم باید به ستاد ملی کرونا و قرارگاه اعتماد صد در صد داشته باشند. هرچه این اعتماد کم شود به ضرر کشور است. البته کاری به حرف اینهایی که گاهی با داخل و ضد ایرانی‌ها در خارج، مصاحبه و انتقادهای نپخته ای را مطرح می‌کنند، ندارم اما هر چیزی که اعتماد مردم به ستاد ملی کرونا، قرارگاه مرکزی ستاد و وزارت بهداشت و درمان را کاهش دهد، به ضرر ما است. به محض کاهش اعتماد، دقت مردم برای اجرای مصوبات کم می‌شود. این اصل داستان است که باید مورد توجه قرار گیرد که پروتکل‌ها به خوبی اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس‌جمهور ایران از اجرایی شدن محدودیت‌های کلی از شنبه هفته آینده(اول آذر) در سراسر کشور خبر داد و گفت: مقررات با توجه به شرایط هر شهر اعلام می‌شود. اساس این طرح تا پایان کرونا ادامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала