بیکاری بیش از یک میلیون ایرانی در پی شیوع کرونا

© Sputnik / Soheil Ghanbarzadehبیکاری بیش از یک میلیون ایرانی در پی شیوع کرونا
بیکاری بیش از یک میلیون ایرانی در پی شیوع کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد که کرونا یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از شاغلان را در این کشور بیکار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی بابایی کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ایران روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان مازندران در ساری هدف از این برنامه را تامین اعتبار مناسب برای جبران بخشی از هزینه های افرادی اعلام کرد که به خاطر کرونا بیکار شده‌اند.

در چه شرایطی انتشار ویروس کرونا به پایان می رسد؟  - اسپوتنیک ایران
در چه شرایطی انتشار ویروس کرونا به پایان می رسد؟

وی افزود: بیشتر این شاغلان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داشتند و این شرکت بیمه ای نیز تنها حدود سه ماه بیمه بیکاری به بیکاران پرداخت کرده است.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس طرح ساماندهی کارکنان دولت را هم از دیگر برنامه های مجلس اعلام کرد و افزود : در شرایط فعلی میزان پرداختی در دستگاه های دولتی عادلانه نیست و علت بخشی از فساد اداری نیز همین پرداخت ناعادلانه است.

وی گفت: در شرایط فعلی دریافتی  برخی از کارمندان در دستگاه های دولتی زیر ۲۰ میلیون ریال است و در این وضعیت بد اقتصادی نیاید انتظار داشت که کارکنان در دستگاه های دولتی با این دریافتی با مشکل مواجه نشوند.

بابایی کارنامی با اشاره به برخورداری مازندران از ۴۷۶ هکتار ساحل دریای خزر ، افزود : با وجود این که بیشترین سواحل دریای خزر در مازندران قرار دارد ، ولی این سواحل فاقد مدیریت یکپارچه است.

وی گفت: طرح تشکیل سازمان سواحل در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود تا حداقل در برنامه هفتم توسعه کشور این قانون در برنامه قرار گیرد و استان های ساحلی کشور از جمله مازندران دارای سازمان سواحل شوند.

محسن زارعی دیگر نماینده مردم شهرستان ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ایران نیز گفت : با شیوع ویروس کرونا و تحریم ، دولتمردان به خصوص درمانگران در شرایط سختی در حال خدمات رسانی به مردم هستند که باید قدردانی شود.

وی افزود: با وجود این که کارهای خوبی در استان و شهرستان ساری در دست اجراست، ولی همچنان مشکلاتی از لحاظ زیرساختی  وجود دارد که نیاز به توجه بیشتر دستگاه های دولتی دارد.

زارعی با اشاره به محدودیت های زمین برای اجرای طرح های اقتصادی و گردشگری در مازندران اظهار داشت : باید برای جبران این کمبودها به خصوص در حوزه گردشگری ، طرح واگذاری پلاژهای دولتی به مردم برای سرمایه گذاری گردشگری اجرایی شود.

نماینده مردم ساری و میاندورد اراضی در اختیار این پلاژها را حدود چهار هزار هکتار برآورد و ابراز امیدواری کرد با ارایه طرحی از سوی استان به هیات دولت ، زمینه برای واگذاری پلاژهای دولتی به مردم اجرایی شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала