تولد رئیس جمهور ایران: روحانی 72 ساله شد +عکس

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / تولد رئیس جمهور ایران: روحانی 72 ساله شد +عکس
تولد رئیس جمهور ایران: روحانی 72 ساله شد +عکس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امروز تولد حسن روحانی رئیس جمهور ایران است، 7 سال دوران ریاست جمهوری ایشان با دستآوردهایی همراه بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، امروز 21 آبان ۱۳۹۹ برابر با جشن ۷۲ سالگی رئیس جمهور ایران است. وی در سال 1327 در سرخه استان سمنان بدنیا امد. وی در تاریخ 22 فروردین 1392 با شعار دولت تدبیر و امید، نماد انتخاباتی کلید، رنگ انتخاباتی بنفش توانست در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود. و پس از ان در انتخابات سال ۱۳۹۶ نیز برای بار دوم رئیس جمهور منتخب مردم شناخته شد.
در طول مدت این سالها مذاکرات هسته ای همواره در راس برنامه های روحانی قرار داشت.
۱۰ سال از مذاکرات هسته ای می گذشت، و رئیس جمهور ایران با مذاکرات با گروه پنج بعلاوه یک توانست در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵، توافق برجام را به همراه تیم خود امضا نماید.

 در تیر ماه ۱۳۹۷ ایران برای چهارمین بار پس از انقلاب در دیوان بین المللی دادگستری لاهه علیه ایالات متحده طرح دعوی کرد؛ اعلام دعوایی که پس از برگزاری چندین جلسه با حضور قضات و نمایندگان دو کشور در نهایت منجر به رای دادگاه به حکم ایران شد.

پیروزی ایران در دادگاه لوگزامبرگ از جمله پیروزی دیگر حقوقی و مادی برای ایران است. رفع توقیف دارایی‌های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بسیار برای ایرانیان مهم بود. دادگاهی در لوکزامبورگبا درخواست آمریکا برای پرداخت غرامت به قربانیان حادثه تروریستی 11 سپتامبر از محل دارایی های ایران مخالفت و حکم توقیف این دارایی ها به ارزش 1.6 میلیارد دلار را لغو کرد.
از جمله دیگر دستاورد بزرگ حسن روحانی، حفظ جان دریاچه ارومیه بود که دولت در شش سال اخیر در اجرای راهکارهای 28 گانه احیا دریاچه ارومیه جز در یک پروژه انتقال آب از طریق تونل از کانی سیب را مطرح نمود.

View this post on Instagram

. #دریاچه_ارومیه در مورد چشم پر اشک گربه پیر و دلربایی اش آن چه بنویسم کم است چرا که ذره ذره آن نشان از قدرت بی انتهای خداوند است. چگونه به وجود آمدنش سوالی است که همه ما می‌پرسیم . زمین مادر ماست و خوب می داند که چگونه ما را در آغوش بگیرد. جایی اگر لازم باشد ورم می کند .جایی قلب خود را چاک میزند .جایی غم های خود را به صورت توده ای بیرون می ریزد. هر کدام از آنها برای ما باز هم برکت و خیر می آورد . من فکر می‌کنم رود های زیادی که به هم پیوسته اند و دریاچه را به وجود آورده اند از انگشتان مهربان مادر زمینمان جاری شده . زرینه رود ، سیمینه رود ، تلخه رود، گادر، باراندوز ، شهرچای، نازلو و زولا با هم متحد می شوند در قلب مادر زمین چشم گربه پیر را پر می کنند. محمد جواد محمدی کلاس یازدهم مهریز عضو انجمن ادبی چکاوک پژوهشسرای دکتر حسابی ناحیه ۴ شیراز

A post shared by انجمن ادبی چکاوک (@_chakavak_1395) on

در راستای حفظ محیط زیست، پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان های کویری کشور از جمله کرمان، یزد و هرمزگان به عنوان یک منبع آب پایدار از صدها کیلومتر دورتر یکی دیگر از تلاش های روحانی برای کمک به مناطق جنوبی کشور بود.افتتاح ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان برای مردم خطه جنوبی حتی یزد بسیار مفید بود.حسن روحانی در سال ۱۳۹۹ و شروع پاندمی کرونا دستورات و طرح های زیادی برای کنترل بیماری کووید ۱۹ در ایران داشت. در زمان ریاست جمهوری روحانی وی از سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ایران شرکت‌های دانش‌بنیان که در بحث مقابله و مبارزه با کرونا و ساخت دارو فعالیت گسترده داشته باشند.

اکنون تا سال 1400 تنها یک سال به پایان دوره ریاست جمهوری حسن روحانی باقی مانده است، سال دیگر در این روزها آخرین تولد حسن روحانی در این پست جشن گرفته می شود، ايشان يک سال ديگر خدمت به مردم را در برنامه هاي خود در پیش دارد.

View this post on Instagram

امشب شبکه سه فیلم «,اقای رئیس‌جمهور» رو گذاشت. فیلمی که نوجوونیمو پرکرده بود و بعد از دیدنش چنان به دلم نشسته بود که خودمو به اب و آتیش میزدم تا فیلم ویدیوییشو برسونم به هرکس دوروبرمه و ببیندش. فیلمی که ساخته #ابوالقاسم_طالبی بود و مثل بقیه فیلمای این مرد انقلابی، حرف داشت برای همه. فیلمی که نشون می‌داد بعضیا چه کارهایی میکنن تا رئیس‌جمهور بشن و چه خون‌هایی که پایمال فاسدای پشت میزنشین میشه. فیلمی که بیست سال توقیف بود چون واقعیت #خاتمی و امثالش رو نشون می‌داد. دل دل می‌کردم درموردش بنویسم یا نه اونم تو شبی که بچه ها رو آورده بودم توی حیاط بخوابن تا آرامشو تجربه کنند... گوشی رو گرفتم دستم و دیدم مستر پرزیدنت متولد شدن اونم توی آسمون! آهای همه اونایی که از فشار اقتصادی به تنگ اومدید و این اقا خودشو سوپرمنتون معرفی می‌کرد! بمیرم برای غم دلتون که درست بعد از مقصر خوندن شما توی بیکاری و تبرئه خودش، لم داده روی صندلی هواپیمای لاکچری اختصاصیشو نه از سنش عارشمیشه و نه از لباس پیغمبری که تنش کرده و شمع فوت می‌کنه و ادای سوپرایز شدگان رو درمیاره میدونم اونقدر توی خماری نگهمون داشتن که ته دل خیلیامون حرف غربیا درستتر از هرچیزیه! پس از زبون یکی از همون فیلسوفای غربی می‌گم، « ارزش هر انسانی به انتخاب‌هاشه». لطفا توی انتخاب بعدی دقت کنیم... #روحانی #تولد_روحانی

A post shared by زهرا آراسته نیا_شعر، ترانه... (@arastehnia) on

روحانی 5 فرزند دارد و علاقه زیاد به فوتبال و کوه نوردی دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала