محسنی بندپی: محدودیت‌های کرونا باید تا ۵ ماه تمدید شود

© Sputnik / Mohammad Sobhanمحسنی بندپی: محدودیت‌های کرونا باید تا ۵ ماه تمدید شود
محسنی بندپی: محدودیت‌های کرونا باید تا ۵ ماه تمدید شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ایران تاکید کرد که باید محدودیت ‌ها و پروتکل‌ های سختگیرانه حداقل تا پنج ماه آینده ادامه پیدا کند و سفرها نیز ممنوع گردد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ایران، با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا بیان کرد: کرونا موضوعی است که با تعطیلی دو هفته ‌ای حل نمی‌ شود باید برای مقابله با آن محدودیت‌ ها و پروتکل‌ های سختگیرانه حداقل چهار تا پنج ماه آینده ادامه پیدا کند تا شاهد کمتر شدن میزان مبتلایان باشیم.

سعید نمکی - اسپوتنیک ایران
وزیر بهداشت ایران: تست کرونای رایگان در مراکز سرپایی انجام می شود

بندپی تصریح کرد: متاسفانه میزان مبتلایان به کرونا به بیشتر از ۱۰ هزار نفر در روز و فوتی ‌ها به بیشتر از ۴۵۰ نفر در روز رسیده است که این وضعیت بسیار نگران ‌کننده است.

وی افزود: افزایش آمار مبتلایان نگرانی جدی را ایجاد می ‌کند باید با جدیت با این موضوع مقابله شود که این موضوع منوط به اعمال سختگیری ‌های شدید است و تعطیلی دو هفته‌ ای نمی‌ تواند آن را کنترل کند. لازم است با آگاهی دادن بیشتر به مردم و اعمال سختگیری‌ های شدید آن هم حداقل تا چهار یا پنج ماه آینده به صورت مستمر شرایط را به سمتی برد که آمار مبتلایان کاهش پیدا کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید سختگیری ‌ها شامل ممنوعیت تجمعات و سفرها شود جلسات به صورت دور کاری بوده و کلاس‌ های آموزشی هم از طریق سیستم‌ مجازی و دورکاری اعمال شود نه این‌ که به محض کاهش تدریجی آمار مبتلایان دوباره همه چیز به روال عادی برگردد که در این صورت شاهد پیک چهارم آن هم در زمستان خواهیم بود که این به معنای افزایش آمار مبتلایان و فوتی ‌ها است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала