وزیر بهداشت ایران: تست کرونای رایگان در مراکز سرپایی انجام می شود

© Photo / Tasnimسعید نمکی
سعید نمکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت ایران اطلاع داد که تمامی داروهای کرونا تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از همشهری، سعید نمکی وزیر بهداشت ایران در خصوص تولید دارو و واکسن کرونا توضیح داد: در زمینه تولید داروی کرونا باید این نکته را یادآور شد که هنوز هیچ داروی قطعی برای این بیماری در جهان وجود ندارد و در بحث اثرگذاری داروهایی مانند رمدسیویر و فاویپیراویل هم هنوز بحث و گفت و گو است.

وی بیان داشت: در بحث تولید این داروها خوشبختانه توانستیم ظرف مدت دو ماه این داروها را در کشور تولید کنیم و در حال حاضر نمونه محلول رمدسیویر هم در کشور تولید شده که ظرفیت تولید را تا ۱۰ برابر افزایش خواهد داد.

نمکی خاطر نشان کرد: قطعا با افزایش تولیدات، تولید و توزیع انبوه این داروها را در کشور شاهد خواهیم بود و این خبر خوش را هم به مردم می دهیم که تمام داروهای کرونا را در جلسه شورای عالی بیمه که هفته گذشته برگزار شد تحت پوشش بیمه برده ایم.

سیما لاری سخنگوی وزارت بهداشت ایران - اسپوتنیک ایران
شناسایی ۱۰۳۳۹ مورد جدید کرونا در ایران

وی افزود: اقدام دیگری که در این جلسه صورت گرفته این است که بیمارانی هم که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند به محض اینکه بستری شوند، در همان روز اول تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

وزیر بهداشت گفت: این اطمینان را به مردم می دهیم که هیچ بیمار کرونایی پشت درب بیمارستانها نمی ماند و تمام بیماران نیاز به بستری، در بیمارستان بستری خواهند شد.

نمکی همچنین با اشاره به افزایش ظرفیت انجام تست روزانه کرونا گفت: در حال افزایش تست روزانه کرونا به ۱۰۰ هزار تست هستیم و در کنار این تست کرونا برای تمام مراجعان به مراکز سرپایی رایگان خواهد بود و حتی از خانواده بیماران هم بصورت رایگان تست گرفته می شود و منابع آن هم تامین شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала