ترامپ در قبال ترور سلیمانی مسئول است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ در قبال دادرسی به پرونده ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی همواره در لیست تعقیب قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز 10 نوامبر (سه شنبه) اعلام کرد که دونالد ترامپ در رابطه با دادرسی به ترور سپهبد حاج قاسم سلیمانی مصون نیست.

سعید خطیب‌زاده در رابطه با مصونیت ترامپ در قبال دادرسی به پرونده ترور سلیمانی گفت: «ما اساسا مصونیت ریاست‌جمهوری برای مسببان و آمران قائل نیستیم. مسببان و آمران و معاونان در ترور مذبوحانه و بزدلانه و کور سپهبد حاج قاسم سلیمانی همواره در لیست تعقیب ما قرار داشته، دارند و خواهند داشت.

ترامپ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ترامپ با نفرین سلیمانی بای بای شد

قوه‌قضائیه ما در حال تکمیل پرونده‌های قضایی است و امیدواریم هر چه زودتر این پرونده‌ها را منتشر کند و آنها باید در پیشگاه عدالت جواب بدهند و پاسخگوی ترور باشند. همکاری‌های بسیار نزدیکی با بخش‌های مختلف عراق بعد از ترور سردار سلیمانی داشتیم و این ترور در داخل خاک عراق رخ داده و دولت عراق مسوول پاسخگویی است. این یک پرونده مفتوح است و ابعاد مختلف آشکار و غیرآشکار دارد و در صدر پیگیری‌های ایران بوده و تا رسیدن به نتیجه این پیگیری‌ها ادامه دارد».

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام «شهید سلیمانی» برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала