معاون وزیر نیروی ایران: مصرف برق برای تولید سرما، معادل مصرف 4 کشور است

CC BY 4.0 / IRNA / معاون وزیر نیروی ایران: مصرف برق برای تولید سرما، معادل مصرف 4 کشور است
معاون وزیر نیروی ایران: مصرف برق برای تولید سرما، معادل مصرف 4 کشور است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حائری: سالانه 24 هزار مگاوات برق در سامانه های تولید سرما در کشور ما مصرف می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، همایون حائری، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ایران اعلام کرد: سالانه 24 هزار مگاوات برق در سامانه های تولید سرما در کشور ما مصرف می شود و این میزان معادل مصرف چهار کشور افغانستان، ارمنستان، آذربایجان و ازبکستان در نقطه اوج است، هوشمند سازی مصرف برق در این دستگاه‌های سرما ساز می تواند صرفه جویی بزرگی به همراه داشته باشد.

وزیر نیروی ایران خبر از افزایش 2000 مگاواتی برق هسته‌ای داد - اسپوتنیک ایران
وزیر نیروی ایران خبر از افزایش 2000 مگاواتی برق هسته‌ای داد

وی افزود: اگر بتوانیم مصرف وسایل سرمایشی را در تابستان هوشمند سازیم و مدیریت کنیم معادل 30 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی صرفه جویی شده است، در حالیکه برای تولید هر مگاوات برق حدود 700 یورو سرمایه گذاری می شود، مدیریت این میزان برق دستاورد بزرگی است که با یک برنامه ریزی قابل دستیابی است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در ادامه گفت: متاسفانه مصرف وسایل سرمایشی در جامعه ما بسیار بی رویه است، در برخی از استان ها بر اساس اظهارات شهروندان این مناطق مردم تابستان را زیر پتو و زمستان را بدون پتو می خوابند، این به معنی استفاده بی رویه از وسایل سرمایشی در فصل تابستان است، هوشمند سازی مصرف برق در این وسایل میتواند گام مهمی در جهت بهینه سازی مصرف برق باشد.

حائری در ادامه با طرح این پرسش که  چرا باید وسایل سرما ساز در برخی از ادارات دولتی 24 ساعته روشن باشد ؟ گفت: با بکار گیری سامانه هوشمند سازی مصرف برق در وسایل سرما ساز و کولر ها از این پس شرکت های توزیع می توانند از راه دور و با استفاده نرم افزار مبتنی بر وب برق  این وسایل در ادارات پر مصرف را قطع کنند ، این موضوع در حال بررسی و برنامه ریزی است و در گام نخست در شررکت های توزیع استان ها به کار گرفته می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала