سوء استفاده از برنامه شاد و سرقت اینترنتی

© Photo / IRNAسوء استفاده از برنامه شاد و سرقت اینترنتی
سوء استفاده از برنامه شاد و سرقت اینترنتی
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس پلیس فضای تبادل اطلاعات استان اصفهان اطلاع داد: فردی که لینک پرداخت جعلی در برنامه شاد قرار داده بود، دستگیر شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان بیان داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی خود مبنی بر برداشت غیر مجاز وجه از حساب بانکی وی رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان اصفهان قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی این پرونده مشخص شد وی پس از قطع ارتباط هنگام استفاده از برنامه شاد با پشتیبانی تماس گرفته که درخواست پرداخت مبلغ ۲۰ هزار ریال بابت فعالسازی مجدد آن می‌کنند و وی با ورود به لینک پرداخت الکترونیک مبلغ مورد نظر را واریز می‌کند اما پس از مدتی متوجه می‌شود کل موجودی حسابش به صورت غیرمجاز برداشت شده است.

مرتضوی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد لینک پرداخت الکترونیک مذکور جعلی بوده و طراح این لینک با قرار دادن آن در بستر برنامه شاد اطلاعات حساب بانکی این شهروند را سرقت و پس از آن اقدام به برداشت غیر مجاز وجه از حساب او کرده است.

این مقام تاکید کرد:کاربران بایستی مراقب درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) باشند و قبل از وارد کردن اطلاعات حساب بانکی خود به نماد الکترونیک و استانداردهای لازم در درگاه توجه داشته باشند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала