سینما، عامل شیوع کرونا؟

© Photo / IRNAسینما در تهران
سینما در تهران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس: اطلاع‌رسانی درستی درباره بازگشایی سینماها بعد از پیک اول کرونا، نشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»،مهدی نیک آئین مدیر سینما «سپیده» تهران درباره تأثیر ادامه تعطیلی سینماها در راستای اجرای محدودیت‌های اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار نظر کرده است.

وی گفت:« واقعیت این است که من موافق این مطلب نیستم که ترس مردم از بیماری کرونا، باعث شد مردم از بازگشایی سینماها استقبال نکنند، چون همزمان تمام فست‌فودها و اماکن ورزشی که شرایط مشابهی دارند باز بودند و مردم هم از آن‌ها استقبال کردند و هنوز هم می‌کنند.

 برداشت ابریشم در شمال ایران  - اسپوتنیک ایران
سانسور عجیب آرایش صورت بانوی بازیگر در سریال ایرانی +عکس، ویدئو

آنچه که من به صورت میدانی دیدم این بود که اطلاع‌رسانی درستی درباره بازگشایی سینماها بعد از پیک اول کرونا، نشد. ما هم می‌دانیم که متأسفانه آمار کرونا هر روز رو به افزایش است اما بعید می‌دانم که سینما و تئاتر در این رقم چندان دخیل بوده باشند. چون طبق اعلام خود دوستان ضریب اشغال سینما کلاً سه درصد بوده است پس عملاً سه درصد دخالتی در آمار کرونا نمی‌توانسته داشته باشد. حتی در سینما سپیده مخاطبان به صورت دو صندلی در میان می‌نشستند. بنابراین با توجه به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بعید می‌دانم سینما در افزایش آمار کرونا دخیل بوده باشد.

علاوه‌بر مشکلات کرونا ما هزینه پرسنل، هزینه‌های جاری ساختمان، استهلاک دستگاه‌ها را داریم و این هزینه‌ها روی دوش سالن‌داران است اما وقتی بلیتی فروخته نمی‌شود و سینماها تعطیل هستند قطعاً هیچ بهبودی در اوضاع سینماها پیش نخواهد آمد. در جریان کرونا متأسفانه برخی از نیروهای کار سینماها تعدیل شدند چون صاحبان سینماها هم نمی‌توانند هزینه اضافه داشته باشند، اصلاً با این اوضاع بودجه‌ای ندارند که بخواهند هزینه را به راحتی تأمین کنند.

پارسال یک میلیارد گیشه داشتیم، امسال به ۵۰ میلیون نرسیده است! معمولاً سینماها در اکران نوروزی فروش نسبتاً خوبی دارند و از رهگذر همین فروش، هزینه‌های خود را مدیریت می‌کنند ولی امسال ما این بازه را از دست دادیم. سال گذشته در ۶ ماه ابتدای سال در سینما سپیده به طور تقریبی فروشی معادل یک میلیارد تومان داشتیم ولی امسال تا حالا ۵۰ میلیون تومان هم فروش نداشته‌ایم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала