آیا تست کرونا در ایران رایگان می‌شود؟

© Sputnik / Mohammad Sobhanآیا تست کرونا در ایران رایگان می‌شود؟
آیا تست کرونا در ایران رایگان می‌شود؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا به اعلام فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، پیشنهاد رایگان شدن تست PCR در این ستاد تصویب شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونا که توسط وزارت بهداشت ایران اعلام می‌شود، اظهار داشت: آمار وزارت بهداشت بر اساس پروتکلی است که سازمان بهداشت جهانی به ما اعلام کرده و آمارهای وزارت بهداشت بر اساس آمارهای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور است. این دانشگاه‌ها سامانه‌هایی دارند که موارد PCR مثبت برای آنها اعلام می‌شود.

کرونا در ایران؛ فوت ۳۸۶ بیمار در شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران
کرونا در ایران؛ فوت ۳۸۶ بیمار در شبانه روز گذشته

زالی افزود: برای اینکه مسئله آمار حل شود و بتوانیم آمار دقیق‌تری در ایران و یا در کشورهایی که چنین مشکلاتی دارند اعلام کنیم باید مخرج کسر که میزان تعداد مبتلایان است به عدد واقعی نزدیک تر شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران تصریح کرد: ما می‌خواهیم اخذ تست PCR را به مراکز جامع سلامت انتقال دهیم و بر اساس نظر مراقبان سلامت هر فردی که نیاز داشته باشد به این تست، به این مراکز مراجعه کند. پیشنهاد ما به ستاد مقابله با کرونا این بوده است که تست PCR رایگان شود و یا با حداقل قیمت در مراکز جامع سلامت ارائه داده شود تا آمارها واقعی‌تر شوند که البته این پیشنهاد در ستاد تصویب شده و ما منتظر تأمین مالی آن از سوی رئیس جمهور هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала