احضار کاردار سفارت فرانسه به وزارت امورخارجه ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزارت خارجه ایران
وزارت خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه ایران در اعتراض به انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز، کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران را احضار کرد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به گزارش شبکه رادیو وتلویزیون ایران، وزارت خارجه ایران در اعتراض به انتشار کاریکاتورهای اهانت‌آمیز، کاردار موقت سفارت فرانسه در تهران را احضار کرد.

در وزارت امورخارجه ایران در جریان گفتگو با کاردار سفارت فرانسه متذکر شدند که این نوع توهین و بی‌احترامی به پیامبر اسلام را محکوم می‌کنند.

پاسخ پاریس به درخواست کشورهای اسلامی برای تحریم فرانسه  - اسپوتنیک ایران
پاسخ پاریس به درخواست کشورهای اسلامی برای تحریم فرانسه

اداره کل اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد دفاع مقامات فرانسه از انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام موجب جریحه دار کردن احساسات میلیون‌ها مسلمان در اروپا و جهان است.

وزارت خارجه ایران در پیام خود به فرانسه اعلام نمود که هر گونه اهانت و بی‌احترامی به پیامبر و ارزش‌های اسلام، از سوی هر فرد و در هر مقامی به شدت محکوم و مردود است.

بعد از کشته شدن یک معلم فرانسوی به دست یک اسلام‌گرای افراطی به خاطر نشان دادن کاریکاتور پیامبر اسلام به دانش‌آموزان،امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره اسلام‌گرایی افراطی و تهدید ارزش‌های سکولار فرانسه هشدار داد و گفت که فرانسه کاریکاتورها را رها نخواهد کرد.

در روزهای گذشته علاوه بر این، رهبران سیاسی ترکیه و پاکستان به تندی از امانوئل مکرون انتقاد کرده بودند. همزمان با با گرفتن انتقاد به اظهارات آقای مکرون، در برخی از کشورهای عربی فراخوان‌هایی در رابطه با بایکوت محصولات فرانسوی منتشر شده است که انتقاد تند فرانسه را در پی داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала