مقام ایرانی: ممنوعیت صید ترال هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است

© Sputnik / Andrey Shapranمقام ایرانی: ممنوعیت صید ترال هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است
مقام ایرانی: ممنوعیت صید ترال هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس ارشد بیوسیستماتیک جانوری: تخمین زده می شود که با هر بار کشش تور ترال حدود 5 تا 25 درصد محیط زنده بستر دریا از بین می­‌روند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، داود میرشکار، مدیرکل دفتر حفاظت از سواحل دریایی سازمان محیط زیست گفت: موضوع ممنوعیت صید ترال فانوس ماهیان هنوز به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است و حتی در جلساتی که در این زمینه تشکیل می‌شد نیز نماینده‌ای از سازمان محیط زیست حضور نداشت اما به هرحال پرسش‌هایی در این زمینه وجود دارد که لازم است پاسخ آن‌ها روشن شود.

توقیف دو کشتی ترال در آب‌های دریای عمان توسط سپاه - اسپوتنیک ایران
توقیف دو کشتی ترال در آب‌های دریای عمان توسط سپاه

مدیرکل دفتر حفاظت از سواحل دریایی سازمان محیط زیست در ادامه گفت: متاسفانه این مسئله که نظارتی بر نوع صید و استفاده از ابزار آلات صید غیرمجاز و مخرب وجود ندارد و سوء استفاده‌گران بدون هیچ محدودیت زمانی و مکانی به صید می‌پردازند، می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری برای کشور داشته باشد.

ایجاد ممنوعیت‌هایی برای صید ترال طی روزهای اخیر با حاشیه‌های زیادی همراه بوده است. در ابتدا سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس ایران از تعطیل کردن موقت صید ترال از اول آذر ماه به مدت دو سال - به دلیل ضررهای شدید به محیط زیست و اقتصاد بومیان- خبر داد . نبی‌الله خون میرزایی، رئیس سازمان شیلات کشور بلافاصله در گفت و گویی اعلام کرد که فقط صید ترال فانوس ماهیان برای به‌روز رسانی مطالعات و ارزیابی ذخایر آبزیان و اتخاذ تصمیم براساس مطالعات جدید، ممنوع شده است همچنین این ممنوعیت تا پایان زمان تحقیقات که حداکثر 2 سال است، ادامه دارد.

صیدترال فانوس ماهیان درحالی به صورت موقت و برای انجام مطالعات جدید متوقف شده است که پیش از این بارها کارشناسان محیط زیست نسبت به صید بی‌رویه آن هشدار داده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала