احضار سفیر سوئیس در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / احضار سفیر سوئیس در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی
احضار سفیر سوئیس در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به ادعاهای مقامات آمریکا، اعلام کرد که برای تهران مهم نیست کدام یک از دو کاندیدای فعلی در انتخابات آمریکا پیروز شود.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اعلام احضار صبح امروز سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در این کشور از سوی دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امورخارجه، که در پی انتشار برخی ادعاهای مقامات آمریکا در خصوص دخالت سایر کشورها در انتخابات پیش رو در این کشور صورت گرفت، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن رد ادعاهای تکراری و گزارشات ساختگی، ناشیانه و متقلبانه مقامات رژیم آمریکا، بار دیگر تاکید می‌کند برای تهران هیچ تفاوتی نمی‌کند کدام یک از دو کاندیدای فعلی راهی کاخ سفید شود.

آمریکا، روسیه و ایران به کسب اطلاعات درباره رای دهندگان در این کشور متهم کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا، روسیه و ایران را به کسب اطلاعات درباره رای دهندگان در این کشور متهم کرد

وی افزود: رژیم آمریکا و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی این کشور که سابقه طولانی در دخالت و ایجاد آشوب در انتخابات دیگر کشورها را در پرونده داشته و در دنیای متوهمانه و متقلبانه خود نیز محبوس هستند، در آستانه انتخابات این کشور ادعای بی اساسی را مطرح می‌کنند تا با فرافکنی، پروژه غیردموکراتیک و سناریوی از پیش تعریف شده خود را جلو ببرند. دور از ذهن نیست که طراحان چنین سناریوهای بچه‌گانه‌ای، به دنبال انحراف توجهات و افکار عمومی و انجام تحریکات مشکوک در آستانه انتخابات باشند.

خطیب زاده گفت: توصیه جمهوری اسلامی ایران به ایالات متحده آن است که دست از فرافکنی‌های بیهوده، اتهام‌زنی های بی اساس و سناریوسازی‌های مشکوک، برداشته و سعی نماید مانند یک کشور عادی در سطح روابط بین‌الملل و در ارتباط با کشورهای دیگر عمل کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала