نماینده مجلس ایران : ما در تصمیم‌گیری‌های پشت پرده مشارکت داده نمی‌شویم

© Photo / IRNAنماینده مجلس ایران : ما در تصمیم‌گیری‌های پشت پرده مشارکت داده نمی‌شویم
نماینده مجلس ایران : ما در تصمیم‌گیری‌های پشت پرده مشارکت داده نمی‌شویم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ایران با انتقاد از هیات رئیسه مجلس اعلام کرد به رغم اینکه رییس مجلس مدعی برگزاری جلسات مختلف برای حل مشکلات کشور است، نمایندگان در تصمیم گیری‌های پشت پرده مشارکت داده نمی‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران ، سید کاظم دلخوش اباتری در جلسه روز چهارشنبه مجلس و در اخطاری افزود: معمولا رییس مجلس در سخنان خود درباره مشکلات کشور و جلساتی که با مسوولان مربوطه برای حل مشکلات برگزار می‌کند، به ما نمایندگان اطلاع می‌دهد، ولی ما نمایندگان در هیچکدام از تصمیم گیری‌های پشت پرده که انجام می‌شود، مشارکت داده نمی‌شویم.

وی افزود: اینکه نماینده مردم این کشور از حقایق پشت پرده بی خبر باشند درست نیست و امیدوارم هیات رئیسه در این زمینه رسیدگی کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: استیضاح روحانی به قوت خودش باقی است - اسپوتنیک ایران
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: استیضاح روحانی به قوت خودش باقی است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در تذکری آیین نامه‌ای و اخطار بر اساس اصل۷۷، اصل ۷۸ و اصل سوم قانون اساسی نیز گفت: در اصل ۷۷ گفته شده که عهدنامه‌ها، مقابله نامه‌ها، قراردادها و موافقنامه‌های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و اصل ۷۸ می‌گوید هر گونه تغییر در خطوط مرزی ممنوع است مگر در اصلاح جدید که آن هم باید به تصویب چهار پنجم نمایندگان مجلس برسد.

اباتری ادامه داد: این در حالی است که مجلس در جریان تقسیمات دریای خزر نبود که باید بررسی شود و همچنین از قراردادهایی که با کشور چین امضاء می‌شود، مجلس هیچگونه اطلاعی ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала