اوکراین برای تحقیق مشترک در مورد سقوط بوئینگ از ایران درخواست مجوز کرد

© Sputnik / Mazyar Asadiاوکراین برای تحقیق مشترک در مورد سقوط بوئینگ از ایران درخواست مجوز کرد
اوکراین برای تحقیق مشترک در مورد سقوط بوئینگ از ایران درخواست مجوز کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دادستان کل اوکراین: از مقامات ایرانی مجوز انجام تحقیقات مشترک برای بررسی سقوط بوئینگ اوکراینی که توسط پدافند ایران سرنگون شده بود را درخواست کرده ایم.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی دادستان کل اوکراین اعلام کرد: از مقامات ایرانی مجوز انجام تحقیقات مشترک برای بررسی سقوط بوئینگ اوکراینی که توسط پدافند ایران سرنگون شده بود را درخواست کرده ایم.

اعلام زمان مذاکرات بعدی ایران و اوکراین درباره سقوط هواپیمای اوکراینی - اسپوتنیک ایران
اعلام زمان مذاکرات بعدی ایران و اوکراین درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

دور دوم مذاکرات درباره هواپیمایی بین المللی بوئینگ اوکراین که در حوالی تهران سرنگون شد امروز در تهران پایان یافت. جلسه بعدی قرار است اواخر نوامبر-اوایل دسامبر سال جاری برگزار شود.

در بیانیه وب سایت دفتر دادستان کل اوکراین آمده است: "معاون دادستان کل گوندوز ممدوف با دادستان نظامی ایران گفت وگو کرد. دفتر دادستان کل خواستار مجوز انجام تحقیقات مشترک نیز شده بود."

این سازمان افزود: محققان اوکراینی و ایرانی قصد دارند وقایع زمان حادثه را بررسی و در زمینه مطالعه اطلاعات از "جعبه های سیاه" با هم همکاری کنند.

در 8 ژانویه یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین به فاصله کوتاهی پس از پرواز از فرودگاه در تهران سقوط کرد. مقامات ایرانی اظهار داشتند که این هواپیما ناخواسته پس از آن که پرسنل نظامی آنرا با ترس از حمله های آمریکا اشتباه گرفته اند، مورد اصابت موشک قرار گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала