امیرعبداللهیان: عین الاسد فقط انتقام خودروی منهدم شده سردار سلیمانی بود

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر امیرعبداللهیان: عین الاسد فقط انتقام خودروی منهدم شده سردار سلیمانی بود
امیرعبداللهیان: عین الاسد فقط انتقام خودروی منهدم شده سردار سلیمانی بود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین‌الملل اظهار داشت که پرتاب موشک به عین الاسد تنها انتقام خودروی منهدم شده سردار سلیمانی بود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در خصوص ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران اظهار داشت: آمریکایی‌ها در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس دو خطا کردند، خطای اول این بود که خودروی سردار سلیمانی را هدف قرار دادند خطای دوم اینکه سردار سلیمانی و همراهانش را هدف قرار دادند.

سفیر آمریکا بسیار کوچکتر از سردار سلیمانی - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سفیر آمریکا بسیار کوچکتر از سردار سلیمانی

امیرعبداللهیان تصریح کرد: انتقام خودروی سردار سلیمانی را جمهوری اسلامی ایران با پرتاب ۱۳ موشک بالستیک نقطه زن به پایگاه استراتژیک عین الاسد داد، اما آن فقط انتقام خودروی منهدم شده سردار سلیمانی بود. انتقام خون سردار سلیمانی بزرگتر از آن هست و آمریکایی ها خودشان می دانند و امروز در کاخ سفید می لرزند، از اینکه معادله ای که انتهای آن خروج قطعی آمریکاست چه سرنوشتی را برای آمریکایی که شیب تند سقوط امپراطوری اش را تجربه می کند، رقم خواهد زد.

در ادامه تنش ها میان ایالات متحدۀ آمریکا و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا در بامداد سوم ژانویه امسال سردار قاسم سلیمانی، فرماندۀ نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران را به همراه ابومهدی‌ المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داده و ترور کرد. ایران نیز در پاسخ به این اقدام آمریکا، بامداد هشتم ژانویه در عملیاتی با نام "شهید سلیمانی" برای انتقام گیری از ترور فرمانده نیروهای قدس سپاه ایران، به دو پایگاه نظامی آمریکایی در عراق حملات موشکی انجام داد.

سردار قاسم سلیمانی در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن تا سال ۱۳۷۶، فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بود. وی  سپس، از سال ۱۳۷۶ تا زمان مرگ به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала