دانشمندان ایران آماده مقابله با زورگویی آمریکا هستند

© AP Photo / Ronald Zakدانشمندان ایران آماده مقابله با زورگویی آمریکا هستند
دانشمندان ایران آماده مقابله با زورگویی آمریکا هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در رابطه با استفاده ایران از انرژی هسته ‌ای تاکید کرد که آماده مقابله با زورگویی و یک جانبه گرایی آمریکا در استفاده از انرژی هسته ‌ای هستند.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان انرژی اتمی ایران در پی ادعای جدید وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص استفاده جمهوری اسلامی ایران از انرژی هسته ‌ای، در صفحه توییتر خود نوشت: دانشمندان صنعت هسته ‌ای جمهوری اسلامی ایران، گوش به راهنمایی های رهبر انقلاب اسلامی، آماده مقابله با زورگویی و یکجانبه ‌گرایی دولت ایالات متحده آمریکا در موضوع استفاده از انرژی هسته‌ ای هستند.

​در این پیام آمده است: آینده‌ نگری در استفاده صلح ‌آمیز از انرژی هسته ‌ای، اصل راهبردی برای نظام اسلامی ایران است و قدرت هسته‌ ای برای همیشه در تسلط ملت ایران خواهد بود.

​مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، با طرح ادعاهایی علیه ایران در صفحه توییتری خود نوشت: ایران مدعی است که سلاح هسته ‌ای نمی‌ خواهد، سپس با برنامه هسته ‌ای ‌اش جهان را تهدید می کند. تمام ملت ‌ها باید اخاذی ایران را رد کنند. 

​پمپئو در توییتی دیگر افزود: آمریکا هیچ گاه به کشور اول حامی تروریسم اجازه نخواهد داد که خطرناکترین سلاح جهان را داشته باشد و بله ما می توانیم از آن ممانعت کنیم و می ‌توانیم. 

​اظهارات تکراری وزیر خارجه آمریکا علیه ایران در حالی مطرح شده است که دولت متبوعش در سالهای اخیر تمام تلاش خود را صرف نابود کردن توافق برجام کرد. آمریکایی ها در شرایطی که به اذعان ‌آژانس بین المللی انرژی اتمی و گزارشهای مکرر این نهاد فنی بیشترین همکاری را با آن داشته است و غیر از آمریکا بقیه امضا کنندگان توافق هسته ای بر کارآمدی توافق هسته ای و لزوم حفظ آن تاکید دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала