۲۵۶ نفر دیگر از مبتلایان کرونا در ایران فوت کردند

CC BY 4.0 / IRNA / ۲۵۶ نفر دیگر از مبتلایان کرونا در ایران فوت کردند
۲۵۶ نفر دیگر از مبتلایان کرونا در ایران فوت کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد با فوت ۲۵۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر رسید و ۳۰ استان همچنان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۴ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۶۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و دو هزار و ۳۱ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۱۷ هزار و ۸۳۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۱۸ هزار و ۵۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۴۶۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۴۲۶ هزار و ۷۷۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

الزام استفاده از ماسک از درب منازل در تهران - اسپوتنیک ایران
الزام استفاده از ماسک از درب منازل در تهران

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری،البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، مسافرتهای بین شهری یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل شیوع بیماری ها  به خصوص در اپیدمی کروناست و هر زمان که ترددهای بین شهری افزایش پیدا کرده، موارد سرپایی و بستری بیماری کووید19 نیز در کشور افزایش یافته است.

وی افزود: درخواست وزارت بهداشت از همه مردم این است که برای حفظ سلامت خود و خانواده خود از هر گونه اقدام به سفر جدا خودداری کنند. به خاطر داشته باشیم که شکست بیماری فقط با همکاری همه مردم در عمل به توصیه های بهداشتی و پرهیز از رفتارهای اجتماعی خطر آفرین امکانپذیر است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала