آمار فوتی های کرونا در ایران ۲ برابر آمار رسمی است

CC BY 2.0 / IRNA / ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت
ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران اعلام شد آمار فوتی های کرونا در این کشور در واقع حدود ۲ برابر آمار رسمی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران،  ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران اطلاع داد تعداد قربانیان نوع جدید ویروس کرونا کرونا (کووید 19) در این کشور در واقع   ۱.۵ برابر تا ۲.۲ برابر آمار رسمی است.

معاون کل وزارت بهداشت ایران خاطرنشان کرد : خیلی‌ها را به عنوان کرونا درمان می‌کنیم ولی چون تستشان منفی است جزو مرگ کرونایی حساب نمی‌کنیم. تعداد فوتی‌ها را می‌توان از ۱.۵ برابر تا ۲.۲ برابر حساب کرد.

دیروز اعلام شد با فوت ۲۵۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا ، شمار جانباختگان بیماری کرونا در این کشور به ۲۹ هزار و ۷۰ نفر رسید.

ایران در اولویت دریافت واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ایران در اولویت دریافت واکسن کرونا

دکتر سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا اعلام داشت:  تا ظهر امروز (۲۲ مهر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، چهار هزار و ۱۰۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۹۴۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۵۰۸ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала