نمکی: امواج کرونا ما را گرفتار کرده

© Photo / Tasnimسعید نمکی
سعید نمکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت ایران بیان داشت: مولفه هایی بر امواج کرونا اثر گذاشت تا از فوت روزانه ۳۰ نفر به مرگ های سه رقمی برسیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، وزیر بهداشت ایران در خصوص وضعیت کرونا توضیح داد: مثل خیلی از کشورهای دنیا ناگهان گرفتار موج سنگینی از پاندمی کرونا شدیم. آنها که قبل از ما گرفتار شدند و این طوفان را می ‌شناختند، خیلی بروز نمی ‌دادند. آنهایی که بعد از ایران گرفتار شدند، روزهای اول به ما می ‌خندیدند. در جمهوری اسلامی ایران با استفاده از شیوه‌ های بسیجی و آنچه در دفاع مقدس آموختیم، از اوایل بهمن خودمان را برای این طوفان آماده و سنگر آرایی کردیم و آنچه را که آنها نسیم فرض کردند، ما طوفان انگاشتیم.

وی افزود: براین اساس، برای اولین بار در فرودگاه‌ ها ۳۶ گیت گذاشتیم. پروازها به چین را با هزار چانه زنی قطع کردیم. برای روزهای سخت پروتکل‌ های بهداشتی تدوین کردیم. ایران اولین کشوری بود که می دانست در شرایط سخت تحریم و فشار اقتصادی نمی تواند کارخانه و صنعت را تعطیل کند؛ به همین دلیل دستورالعمل هایی نوشتیم که چگونه می ‌توانیم کارخانه ها و صنعت را باز نگه داریم و گردش صنعت کشور را به گونه ای اداره کنیم که دچار فقدان بیش از حد نشویم. یکی از جاهایی که شیوه نامه‌ های بهداشتی را به دقت رعایت کردند، وزارت نفت و صنایع پتروشیمی بود. آمار ابتلا و بستری و مرگ و میر در این مجموعه‌ ها در حد قابل اغماض بود. در طول ۸ ماه گذشته، شبی را به یاد ندارم که مستمر خوابیده باشیم. یک شب به من خبر دادند بین پارسیان و عسلویه اتفاقی افتاده و شبانه گفتم راه پارسیان بر عسلویه را ببندند. تا آلودگی یک منطقه بر دیگری تاثیر نگذارد. در این زمینه کادر بهداشت و درمان و استاندارهای خوزستان، بوشهر و بقیه شبانه و روز تلاش کردند.

نمکی خاطر نشان کرد: امواج بعدی کرونا آمد و ما را گرفتار کرد. مولفه ‌هایی اثر گذاشت تا از فوت روزانه ۳۰ نفر به مرگ ‌های سه رقمی برسیم. اروپایی‌ ها که بعد از ما گرفتار موج کرونا شدند تازه فهمیدند که ایران در تحریم با دست‌ های بسته در این اقیانوس بلا چگونه شنا کرد. وقتی بیماران آنها پشت بیمارستان سرگردان شدند، وقتی دنبال کپسول اکسیژن می گشتند و وقتی ونتیلاتور را از پیر باز کرده و به جوان بستند، تازه متوجه شدند که ایران در اوج شرایط تحریم، چه عظمتی را در عرصه بین المللی به دست آورده است. تردیدی ندارم که با تداوم این همدلی، وفاق، صمیمیت، برادری و خواهری، در آینده بسیار نزدیک جزو پیشتازان جهان در عرصه مدیریت کرونا خواهیم بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала