45 آمریکایی توسط ایران تحت تعقیب قرار می گیرند

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر 45 آمریکایی توسط ایران تحت تعقیب قرار می گیرند
45 آمریکایی توسط ایران تحت تعقیب قرار می گیرند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران در نظر دارد 45 آمریکایی که در تحریم های ضد ایرانی نقش داشتند را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علی باقری، دبیر ستاد حقوق بشر ایران گفت: ستاد حقوق بشر با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت اطلاعات، متعاقب با مواد قانونی موجود از جمله ماده 5 قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ترویستی آمریکا، اسامی 45 شخصیت حقیقی و حقوقی آمریکایی دخیل در تحریم‌های علیه مردم ایران را جمع آوری و تدوین کرده و برای تحت پیگرد قرار دادن در اختیار دادستانی تهران گذاشته است.

تاثیر تحریم های بانکی جدید بر ایران چه قدر است؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تاثیر تحریم های بانکی جدید بر ایران چه قدر است؟

باقری افزود: دادستانی تهران نیز طبق مواد قانونی از جمله مواد 5 و هشت قانون مجازات اسلامی و ماده 8 قانون مقابله با اقدام آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران، اقدامات قانونی مقتضی را برای تحت پیگیرد قراردادن این 45 آمریکایی دخیل در تحریم علیه مردم ایران، مورد توجه قرار خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات دستگاه قضایی جهت مقابله با اقدامات آمریکایی‌ها بر ضد ایران در اعمال تحریم دارویی، گفت: ما به عنوان دستگاه قضایی تلاش خواهیم کرد تا این جنایت آمریکایی‌ها علیه مردم ایران بدون هزینه نماند و اقدام اخیر در اعلام اسامی 45 فرد آمریکایی نیز جهت تحت پیگرد قرار گرفتن، در همین راستاست.

معاون حقوق بشر و بین‌الملل قوه قضائیه ایران با بیان اینکه آمریکایی‌ها فشار حداکثری خود علیه مردم ایران را به خصومت و دشمنی حداکثری رسانده‌اند، گفت: متأسفانه شاهد هستیم که کشورهای اروپایی نیز در اقدام جنایتکارانه آمریکا در اعمال تحریم دارویی و پزشکی علیه مردم ایران، همراهی می‌کنند.

فهرست مذکور که متشکل از برخی دیپلمات‌ها و افسران اطلاعاتی آمریکا می‌باشند، طی سال‌های اخیر با استقرار در کشورهای منطقه و رصد تبادلات تجاری ایران نقش برجسته‌ای در تشدید تحریم‌های ظالمانه علیه ج. ا. ا علی‌الخصوص در بخش دارو و تامین مایحتاج مردم ایران را برعهده داشته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала