آزمایش انسانی واکسن کرونا تا سه هفته آینده در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران
سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت ایران در خصوص اقدامات کشور برای تولید واکسن کرونا شرح داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی درباره پیشرفت‌های ایران در زمینه تولید واکسن کرونا بیان داشت: در مراحل مختلف کار را دنبال کرده‌ایم و آزمایش بر نمونه حیوانی تا میمون هم انجام شده و نتایج بسیار خوبی گرفتیم.

نمکی گفت: در ۲ تا ۳ هفته آینده کار آزمایش واکسن بر نمونه انسانی را آغاز خواهیم کرد. تمام اقدامات ما در این زمینه منطبق بر استانداردهای بین‌المللی و پروتکلهای سازمان جهانی بهداشت و سازمان غذا و دارو است. گزارش این اقدامات از امروز به سازمان جهانی بهداشت ارائه می‌شود.

وی افزود: گام‌های موثری برای دسترسی به واکسن بر می‌داریم اما همچنان ابهاماتی درباره میزان ماندگاری، اثرگذاری و... در مورد واکسن کرونا وجود دارد و روی آن کار می شود.

وی افزود: علی‌رغم تمام تحریم‌های ظالمانه در زمینه ساخت داروهایی که حتی تاثیر کمی در درمان کرونا داشتند مانند فاویپیراویر و رمدسیویر فعال بودیم و اکنون تولیدات خود را مصرف می‌کنیم. در مورد واکسن نیز چنین است و امروز بعد از ظهر در جلسه دوم اِمرو، نتایج تحقیقات خود را اعلام می‌کنیم. در مورد واکسن پلتفرم‌های متعددی دنبال شده است و حدود ۷ گروه تحقیقاتی بر تولید واکسن کار می‌کنند که از روز اول بر فرایندهای انجام شده نظارت داشتم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала