سفر رئیس کل بانک مرکزی ایران به عراق

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سفر رئیس کل بانک مرکزی ایران به عراق
سفر رئیس کل بانک مرکزی ایران به عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران برای مذاکره با مقامات بانکی و اقتصادی عراق به این کشور سفر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،  عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران برای مذاکره با مقامات بانکی و اقتصادی عراق صبح امروز در رأس یک هیات بانکی و تجاری به بغداد سفر کرد.

خاطرنشان می‌شود که رئیس کل بانک مرکزی ایران پیش از این نیز سفرهایی به عراق به منظور پیگیری آزادسازی منابع ایران داشته است.  احتمال آزادسازی منابع ایران در عراق بالاست.

لازم به ذکر است که در یک ماه گذشته، رئیس‌کل بانک مرکزی عراق و مدیرعامل بانک تجارت عراق (TBI)  تغییر کردند، این دو تغییر مهم می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای بازگشت منابع ارزی ایران که در کشور عراق مسدود شده است.

در تغییرات بوجود آمده، مصطفی غالب مخیف، رئیس بانک مرکزی و سالم چلبی، به عنوان مدیرعامل بانک  تجارت عراق TBI منصوب شدند. به گفته منابع بانکی، این تغییرات در سیستم بانکی عراق می‌تواند در وصول منابع بسیار زیاد بانک مرکزی ایران در این کشور مؤثر باشد.

براساس اعلام عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران، ارزش صادرات گاز و برق ایران به عراق سالیانه، چندین میلیارد دلار است. وی افزود علاوه بر این میلیاردها دلار از منابع بانک مرکزی ایران در این کشور است که درمورد نحوه استفاده از آن براساس تفاهمنامه سال گذشته به توافق رسیدیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала