نیروی دریایی سپاه برای مقابله جدی با صید ترال وارد عمل می شود

© Sputnik / Andrey Shapranنیروی دریایی سپاه برای مقابله جدی با صید ترال وارد عمل می شود
نیروی دریایی سپاه برای مقابله جدی با صید ترال وارد عمل می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروی دریایی سپاه: یکی از ماموریت‌های مهم منطقه دوم نیروی دریایی سپاه مقابله با قاچاق است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار رمضان زیراهی، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با تاکید بر مقابله با سوخت قاچاق، مواد مخدر و صید غیرمجاز ترال در خلیج فارس گفت: در نیمه نخست امسال 2.7 تن آبزیان صید «تِرال» با تلاش منطقه دوم نیروی دریایی سپاه کشف و با صدور حکم قضایی با متخلفان برخورد و محموله  قاچاق برای توزیع میان نیازمندان تحویل نهادهای کمیته امداد و بهزیستی استان بوشهر شد.

توقیف دو کشتی ترال در آب‌های دریای عمان توسط سپاه - اسپوتنیک ایران
توقیف دو کشتی ترال در آب‌های دریای عمان توسط سپاه

سردار زیراهی ممنوع بودن صید ترال در خلیج فارس را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با توجه به ممنوعیت صید ترال در خلیج فارس، نیروی دریایی سپاه، برای مقابله با اینگونه صید در تمام فصول سال برای حفظ ذخایر آبزیان از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کند.

صید ترال به نوعی از صد آبزیان گفته می شود که به وسیله تور ماهیگیری بزرگی انجام می شود که به شکل قیف است و از دو طرف به تخته‌هایی متصل و معمولاً به دنبال شناور در بستر دریا کشیده می‌شود. این نوع صید که البته از قدمتی طولانی برخوردار است، برای محیط زیست دریایی خسارت های سنگینی به همراه دارد. صید ترال کشتی های چینی در آب های سرزمینی ایران در سال های اخیر با حواشی فراوانی رو به رو شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала