خبر خوش مقام ایرانی درباره واکسن کرونا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خبر خوش مقام ایرانی درباره واکسن کرونا
خبر خوش مقام ایرانی درباره واکسن کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت با اشاره به وجود خبرهای خوشی از واکسن کرونا گفت که قرار است به سازمان جهانی بهداشت اعلام شود که ما فازهای مطالعاتی واکسن را تا کجا رسانده‌‌ایم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران گفت: خبرهای خوشی از واکسن دارم و به مدیر روابط بین‌‌الملل نیز اعلام کردم که به سازمان جهانی بهداشت اعلام کنند که ما فازهای مطالعاتی واکسن را تا کجا رسانده‌‌ایم. ان‌‌شاءالله در هفته‌‌های آینده پیشرفت واکسن را به عنوان حرکت عظیم ملی به گوش جهانیان خواهیم رساند.

موفقیت محققان ایرانی در ساخت سنسور تشخیص بیماری کرونا در چند ثانیه - اسپوتنیک ایران
موفقیت محققان ایرانی در ساخت سنسور تشخیص بیماری کرونا در چند ثانیه

وی ادامه داد: از مردم عزیز تقاضا می‌‌کنم که مراعات کنند. ما در شرایط بسیار سخت قرار گرفتیم. ویروس دچار دگرگونی‌‌های موتاسیونی (جهش) شده است البته هنوز جهش‌‌ها طوری نیست که در بیماری‌زایی ویروس کرونا اتفاقات بزرگی افتاده باشد و فقط در سرعت انتشار ویروس تاثیر گذاشته و البته جوان‌‌ترها را نیز بیشتر گرفتار می‌‌کند و امیدواریم ویروس به سمت جهش با بیماری‌‌زایی شدیدتر پیش نرود.

نمکی درباره مشکلات دارویی در کشور تصریح کرد: توانستیم سه ماه از معوقات کارانه پرستاران و پزشکان را بپردازیم و آن‌‌چه که متحمل به بخش کروناست را دو تا سه برابر افزایش می‌‌دهیم و از هفته جاری نیروهای پرستاری را به سیستم اضافه می‌‌کنیم.

وی اضافه کرد: برای دارو نیز از 16 شهریور اتفاقات مثبتی در زمینه ارزی در حال رخ دادن است و امیدواریم مشکلات دارو و تجهیزات پزشکی را زودتر مرتفع کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала