آتش بس در قره ‌باغ؛ روحانی با پوتین تماس گرفت

© Sputnik / Alexei Druzhininآتش بس در قره ‌باغ؛ روحانی با پوتین تماس گرفت
آتش بس در قره ‌باغ؛ روحانی با پوتین تماس گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرویس مطبوعاتی کرملین می گوید که حسن روحانی رئیس جمهور ایران بخاطر اوضاع قره‌ باغ با رئیس جمهور روسیه صحبت تلفنی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین با نشر یک گزارشی اعلام کرد، که حسن روحانی رئیس جمهور ایران با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بخاطر اوضاع قره‌ باغ صحبت تلفنی داشته است.

استقبال وزیر خارجه ایران از آتش‌بس در قره‌باغ - اسپوتنیک ایران
استقبال وزیر خارجه ایران از آتش‌بس در قره‌باغ

در این گزارش آمده است: به ابتکار طرف ایرانی تماس تلفنی بین روسای جمهور روسیه و ایران صورت گرفت. درباره آخرین تحولات منطقه کوهستانی قره باغ گفتگو و تبادل نظر شد.

این در حالیست، زوراب منتاسکانیان و جیحون بایراموف وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز جمعه در مسکو به میزبانی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مذاکره کردند و سه طرف پس از ۱۰ ساعت مذاکره در مورد یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند.

در این صحبت تلفنی روسای جمهور ایران و روسیه در مورد مشکلات مبارزه با شیوع ویروس کرونا و چشم انداز همکاری در مورد واکسین ضد کرونا "اسپوتنیک V" نیز صحبت کردند.

جنگ مجدد جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی از ۲۷ سپتامبر در گرفت. این منطقه در تابستان ۲۰۱۴، در آوریل سال ۲۰۱۶ و همینطور در ژوئیه گذشته نیز شاهد درگیری بین دو طرف بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала