جلوگیری از خروج برخی محموله‌ های تجاری به ارمنستان از ایران

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyجلوگیری از خروج برخی محموله‌ های تجاری به ارمنستان از ایران
جلوگیری از خروج برخی محموله‌ های تجاری به ارمنستان از ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان اعلام داشت: گمرک ایران در روزهای اخیر به برخی محموله‌های تجاری که در لیست کالاهای ممنوع صادراتی نیست اجازه ترخیص نمی ‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، هرویک یاری جانیان رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان اذعان کرد: در روزهای اخیر گمرک ایران اجازه خروج برخی از محموله ‌های تجاری از گمرک کشور را نمی‌ دهد و لذا علیرغم طی شدن تشریفات گمرکی این کالا این محموله ‌ها همچنان در گمرک بلاتکلیف مانده‌اند و کسی نیز پاسخگوی این اتفاق نیست.

بیانیه نمایندگان رهبر ایران در حمایت از آذربایجان در جنگ قره باغ - اسپوتنیک ایران
بیانیه نمایندگان رهبر ایران در حمایت از آذربایجان در جنگ قره باغ

یاری جانیان ضمن تأکید بر این که مشکل طی یک هفته اخیر ایجاد شده است، افزود: محموله ‌های تجاری مانده در گمرک شامل گروه محصولات نساجی از قبیل پتو و ملحفه است که ممنوعیتی برای صادرات این کالاها اعمال نشده است.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان با بیان اینکه تمام تشریفات گمرکی این محموله ها طی شده است و هیچ مشکلی از سوی مقامات گمرک در رابطه با خروج این کالاهای تجاری عنوان نشده است، بیان داشت: اما رانندگان و تریلرها همچنان حمل این بارهای تجاری همچنان در گمرک بلاتکلیف هستند.

وی اظهار داشت: در تمامی کشورهای منطقه هرگاه به دلیلی روند صادرات محصولات ایرانی کند یا موقتا متوقف می ‌شود، بلافاصله کشور ترکیه در آن بازار نفوذ و عرصه را برای صادرکنندگان کشورمان تنگ می ‌کند.

رئیس اتاق مشترک ایران و ارمنستان بیان داشت: از سال گذشته تاکنون صادرات ایران به ارمنستان از ۳۰۰ به ۶۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است و این مهم پس از عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا حاصل شده است و پیش بینی می‌شود، در آینده نزدیک شاهد رشد بیشتر تجارت بین دو کشور باشیم.

یاری جانیان خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت صادرات در شرایط تحریم به کشورهای منطقه انتظار می‌رود، دستگاه ‌های مسئول به موضوع ورود کرده و مشکل پیش آمده در مرز دو کشور را حل کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала