روحانی: شرایط اقتصادی ما از آلمان هم بهتر است

© AP Photo / Office of the Iranian Presidencyروحانی: شرایط اقتصادی ما از آلمان هم بهتر است
روحانی: شرایط اقتصادی ما از آلمان هم بهتر است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران اعلام کرد که امروز آمار وضع اقتصادی آلمان نشان می‌دهد اقتصادشان منفی ۵.۲ درصد کوچک‌تر شده است.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: من از مردم می‌خواهم که از کادر درمان تشکر عملی کنیم و تشکر ما ماسک زدن است. اگر ماسک بزنیم و فاصله اجتماعی را عایت کنیم این یک تشکر عملی از کادر درمانی ماست.

روحانی افزود: من از همه شرکت های دانش بنیان و تحقیقات علمی واکسن و شرکت هایی که برای ساخت تجهیزات درمانی تلاش می‌کنند تشکر ویژه می‌کنم که کارهای بزرگی در این ۸ ماه انجام دادند و ما را از واردات بی نیاز کردند. واکسنی بوده که سی سال تلاش کردیم و به آن نرسیدیم و در سه سال گذشته توانستیم آن را بسازیم.

رئیس جمهور ایران: رشد اقتصادی کشور مثبت می‌شود - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور ایران: رشد اقتصادی کشور مثبت می‌شود

وی تاکید کرد: امروز آمار وضع اقتصادی آلمان نشان می‌دهد اقتصادشان منفی ۵.۲ درصد کوچک‌تر شده است. ببینید یک کشور پیشرفته که نه تحریم است و نه مشکلی دارد در این شرایط چنین وضعیتی دارد. اقتصاد ما شرایط بهتری از این رقم خواهد داشت و رشد اقتصادی بدون نفت ما تا پایان سال مثبت خواهد شد.

رئیس‌جمهور ایران گفت: امروز کانال های ضد انقلاب مدام می‌خواهند مردم را بترسانند و ناامیدی در جامعه ایجاد کرده و مردم را بی‌اعتماد کنند. ما باید ایجاد همدلی، هماهنگی و هم افزایی کنیم و دست به دست دهیم تا در این شرایط بتوانیم سلامت و معیشت مردم را تامین کنیم.

روحانی با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: همه کادر اداری در کشور چه دولتی، خدماتی و عمومی غیردولتی و تمام آنهایی که کسب و کار دارند و خدمات می دهند اگر پروتکل‌ها را مراعات نکردند باید با شدت با آنها برخورد شود. ما نوع برخورد را هم مشخص کردیم یعنی از تذکر داریم تا انفصال از یکسال خدمت.

وی افزود: اصناف اگر مراعات نکردند با آنها از تذکر گرقته تا پلمب واحد، برخورد می‌کنیم. قصد داریم در تهران بزرگ این موارد را شدیدتر انجام دهیم و برخورد کنیم.

رئیس‌جمهور ایران تاکید کرد: خدمت دادن به کسی که اصول بهداشتی را مراعات نمی‌کند هم مجازات دارد. کسی که خدمت می‌خواهد باید اصول بهداشتی را مراعات کند و اگر خدمت دهنده خدمت دهد، اعم از اداری یا خدماتی، مجازات می‌شود.

روحانی افزود: قرار است وزارت کشور و کمیته بهداشتی و امنیتی، درباره مجازات افرادی که ماسک نمی‌زنند بررسی هایی را انجام دهند.مقدار جریمه این افراد را در جلسه آینده مشخص می‌کنیم. وی با اشاره به مساله راهپیمایی اربعین گفت: هیچ رفت و آمدی برای راهپیمایی در عراق وجود ندارد و مرزهای کشور به طور کامل بسته است.

رئیس‌جمهور ایران گفت: متاسفانه افرادی از سوی قاچاقچی ها اغفال شده و به آن طرف مرزها برده شدند و برخی را هم رها کردند که خطرات جانی برای آنها داشته است. روحانی با بیان اینکه هیچ کسی به سمت مرز حرکت نکند زیرا این کار قانونی نیست، گفت: در ایران نیز راهپیمایی در روز اربعین نداریم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала