چرا روحانی در ملاء عام حاضر نشده است؟

© Photo / IRNAمجلس شورای اسلامی در ایران
مجلس شورای اسلامی در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قالیباف: نیامدن روحانی، خلاف آیین نامه نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، علیرضا سلیمی نماینده محلات در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز 29 سپتامبر (سه‌شنبه) قوه مقننه  با استناد به اصل 131 قانون  اساسی طی اخطاری، گفت که بر اساس این اصل در صورتی که رئیس جمهور بیش از دو ماه غیبت کرده یا بیمار شود، با اذن مقام معظم رهبری مسئولیت به عهده معاون ایشان است و آقای روحانی از روز افتتاحیه مجلس در ملاء عام حاضر نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اصل 113 قانون اساسی رئیس جمهور مسئول اجرای قانون اساسی است، افزود:« اصل 121 قانون اساسی می‌افزاید که رئیس جمهور سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خود را در راه ایفای مسئولیت‌ها به کار گرفته و خود را وقف خدمت به مردم کند.

کنایه قالیباف به روحانی در خصوص مرگ بر آمریکا - اسپوتنیک ایران
کنایه قالیباف به روحانی در خصوص "مرگ بر آمریکا"

بر اساس اصل 123 قانون اساسی رئیس جمهور موظف است به مصوبات مجلس عمل کند، این در حالی است که اگرچه ماده 202 و 204 قانون آیین‌نامه داخی تصریح می‌کند که در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی رئیس جمهور باید در جلسه حضور یابد، اما ایشان به قانون عمل نکرده و در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی حاضر نشده است.

حضور نیافتن رئیس جمهور در نشست امروز مجلس شورای اسلامی که با دستور کار بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت برگزار می‌شود، استنکاف از قانون است. به زعم من برگزاری جلسه بدون حضور آقای روحانی خلاف آیین‌نامه است.

اگرچه مطرح می‌شود حضورنیافتن رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است، اما چرا این ستاد برای سایر سران قوا مصوبه‌ای ندارد و روسای قوه مقننه و قضائیه در این ایام سفر کرده و جلسه برگزار می‌کنند».

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت:«حضور نیافتن رئیس جمهور در جلسه رأی اعتماد خلاف آیین‌نامه نیست و عدم حضور ایشان به دلیل پروتکل‌های بهداشتی و مسائل مربوط به کرونا است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала