روحانی از لغو مراسم راهپیمایی اربعین به دلیل همه‌گیری خبر داد

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی از لغو مراسم راهپیمایی اربعین به دلیل همه‌گیری خبر داد
روحانی از لغو مراسم راهپیمایی اربعین به دلیل همه‌گیری خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران اعلام کرد که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا مراسم مذهبی بهتر است در خانه انجام شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران طی سخنانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه اکنون وارد ماه هشتم مقابله با کرونا شدیم، خاطرنشان کرد: "از خدمات همه کادر درمان و مدافعان سلامت و عزیزانی که  برای مقابله با کرونا فداکاری و ایثار کردند تشکر می‌کنم، همچنین از مردم بزرگوار ایران به خاطر همکاری و هماهنگی شان تشکر می کنم و تبریک می‌گویم؛ مردم در عزاداری ها هماهنگ بودند، در فرستادن بچه‌ها به مدرسه هماهنگ بودند، در بازار حواس شان به پروتکل بهداشت و درمان بوده و همچنین استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی، کاهش سفر و تردد را کاملا رعایت می‌کردند."

مسجدی: به خاطر شیوع کرونا، احتمال برگزاری راهپیمایی اربعین ضعیف است - اسپوتنیک ایران
مسجدی: به خاطر شیوع کرونا، احتمال برگزاری راهپیمایی اربعین ضعیف است

وی همچنین درپایان سخنان خود در مورد برگزاری مراسم مذهبی عنوان کرد:" در عزاداری ماه صفر همان طور که قبلا تاکید شده است امسال راهپیمایی و سفر به عراق نداریم. به دلیل این که مقامات عراقی رسماً اعلام کردند که نمی‌توانیم پذیرای زائران باشیم. راهپیمایی نمادین در شهرها هم نداریم. رهبری با یک بیان خیلی روشن و صریحی گفتند در خانه‌هایمان عزاداری کنیم. اگر هم در حسینیه‌ها و تکایا باشد باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شوند."

وی تاکید کرد:" بازهم درخواست می‌کنیم که صدا و سیما، فضای مجازی و همه آنهایی که در آن فعال هستند بتوانند کمک کنند و عزاداری ایام اربعین و روزهای پایانی ماه صفر را به به خانه‌های مردم ببرند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала