افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران
افزایش قابل توجه صادرات نفت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمار موسسات رهگیری خطوط کشتیرانی نشان می‌دهد که صادرات نفت ایران در ماه سپتامبر افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، صادرات نفت ایران از زمان خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های نفتی توسط واشنگتن کاهش چشمگیری داشته است، اما آمار موسسه تانکر تراکرز و دو موسسه دیگر رهگیری خطوط کشتیرانی نشان می‌دهد که صادرات نفت کشورمان در حال افزایش است. 

جهانگیری: آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند - اسپوتنیک ایران
جهانگیری: آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند

سمیر مدنی، یکی از بنیانگذاران موسسه تانکر تراکرز می‌گوید: صادرات نفت ایران به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. ما هم اکنون شاهد آن هستیم که طی ماه جاری صادرات نفت و میعانات گازی ایران به حدود 1.5 میلیون بشکه در روز رسیده است. 

وی تاکید کرد: این رقم به شکلی است که در یک سال و نیم گذشته بی سابقه بوده است. 

آمار تانکر تراکرز نشان می‌دهد این میزان صادرات نفت و میعانات گازی ایران دو برابر حجم صادرات ماه آگوست است که 11 درصد آن را نفت فوق سبک یا میعانات گازی تشکیل می‌دهند. 

آمارهای این موسسه رهگیری خطوط کشتیرانی که از طریق رهگیری نفتکش‌ها و محموله‌ها به دست آمده نشان می‌دهد حدود نیمی از این میزان صادرات نفت ایران توسط نفتکش‌های خارجی و از طریق تحویل کشتی به کشتی انجام شده است. به همین دلیل تعیین مقصد صادراتی آنها بسیار سخت است.

دو موسسه دیگر که خواستند نامشان فاش نشود هم می‌گویند که صادرات نفت ایران افزایش یافته است. البته ارزیابی این دو موسسه در باره رشد صادرات نفت ایران کمتر از میزانی است که توسط موسسه تانکر تراکرز عنوان شده است؛ به عنوان مثال یکی از آنها می‌گوید که صادرات نفت ایران حداقل در ماه سپتامبر 100 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала