واکنش ایران به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی

© Sputnik / Shiva Abshenasواکنش ایران به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی
واکنش ایران به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران: پیام تهران به واشنگتن روشن است، به جامعه جهانی برگرد و به تعهدات خود برگرد و دست از یاغی‌گری بردار.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سعید خطیب زاده به تلاش ایالات متحده برای تمدید تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران واکنش نشان داده و گفت: پیام تهران به واشنگتن روشن است، به جامعه جهانی برگرد و به تعهدات خود برگرد و دست از یاغی‌گری بردار."

وی با اشاره به سالگرد جنگ ایران و عراق که در ایران به "هفته دفاع مقدس" مشهور است، گفت: "هفته دفاع مقدس بزرگداشت بزرگی فرزندان ایران زمین است. آرش‌هایی که با تک‌تیرهای خود اجازه ندادند حتی یک وجب از این میراث ایرانی از دست برود. تا ابد ایران منت‌دار این جوانان هستیم، جوانانی که میانسالان و پیران این جامعه هستند و نشان دادند ایرانی یعنی چه. اگر با این عزت و صلابت و قدرت در منطقه و جهان هستیم و سربلند هستیم، مرهون قطرات عرق و خونی است که بر این خاک ریخته شده است. همه عزیزان و خانواده‌های ما یاد و خاطره‌ای از این روزها دارند. هم‌سن و سال‌های ما روزهای خون و قیام را به یاد دارند. روزهایی که جماعتی به جبهه رفته و پیکرهایی که برمی‌گشتند. امیدواریم نسل جدید این تاریخ را بداند و بخواند و بداند ایران امروز با چه بهایی به دست آمده است."

خطیب زاده همچنین با اشاره به برگزاری نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد: " روزهای آتی مجمع عمومی سازمان ملل به‌صورت برخط برگزار خواهد شد و وزیر امور خارجه و رئیس جمهور کشورمان در آن سخنرانی خواهند کرد. فعلا بر اساس برنامه موجود، وزیر امور خارجه کشورمان دوشنبه‌شب به‌وقت محلی  و رئیس جمهورمان روز سه شنبه سخنرانی خواهند داشت."

وی در ادامه با یادآوری تلاش امروز دولت آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه گفت: " تصور می کنم تلخ ترین روزها و ساعات برای ایالات متحده در حال رقم خوردن است. انتخاب ایالات متحده این بود که در طرف اشتباه تاریخ بایستد. پیام تهران به واشنگتن روشن است: به جامعه جهانی و تعهدات خود برگرد، و از یاغی گری و سرکشی دست بردار، جامعه جهانی تو را خواهد پذیرفت."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала