ایجاد کمیسیون سه جانبه‌ همکاری‌های اقتصادی افغانستان، ایران و ترکمنستان

© کریمایجاد کمیسیون سه جانبه‌ همکاری‌های اقتصادی افغانستان، ایران و ترکمنستان
ایجاد کمیسیون سه جانبه‌ همکاری‌های اقتصادی افغانستان، ایران و ترکمنستان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه‌ی افغانستان از ایجاد کمیسیون سه جانبه‌ی همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای افغانستان، ایران و ترکمنستان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد کمیسیون سه جانبه همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای افغانستان، ایران و ترکمنستان ایجاد می‌شود.

توضیحات سفارت ایران در افغانستان درباره سفر یک هیات ایرانی به کابل - اسپوتنیک ایران
توضیحات سفارت ایران در افغانستان درباره سفر یک هیات ایرانی به کابل

بر اساس اعلام این وزارتخانه، جلسه هماهنگی در مورد ایجاد این کمیسیون روز گذشته (چهارشنبه، ۲۶ شهریور) به ریاست میرویس ناب، معاون سیاسی این وزارت و با حضور بهادر امینیان، سفیر ایران و آویزوف خواجه صفر کیدویچ، سفیر ترکمنستان در کابل، در این وزارت برگزار شده است.

وزارت خارجه افغانستان همچنین افزود که معاون سیاسی این وزارت در این جلسه، ایجاد کمیسیون سه جانبه همکاری‌های اقتصادی میان این سه کشور را در گسترش تقویت همکاری‌های اقتصادی، تجاری و اتصال منطقه‌ای با اهمیت و ارزنده خوانده است.

وی تأکید کرده که افغانستان مصمم به تقویت و گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با این کشورهای ایران، ترکمنستان و سایر همسایگانش می‌باشد.

سفرای ایران و ترکمنستان نیز با مطرح ‌کردن دیدگاه‌ها، راهکارها و پیشنهادات‌ خود درباره ایجاد کمیسیون همکاری‌های اقتصادی سه جانبه، خواهان آغاز به کار آن برای رشد و تقویت همکاری‌های اقتصادی میان سه کشور شده‌اند.

وزارت خارجه افغانستان همچنین اعلام کرد که در این نشست بر روی نحوه‌ همکاری اقتصادی و تجاری، اتصال منطقه‌ای، مکانیسم‌های همکاری‌های سه جانبه، مواصلات، تشکیل کمیته کاری و گسترش همکاری‌های فرهنگی نیز بحث و تبادل‌نظر صورت گرفته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала