آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای: بررسی نمونه‌های تاسیسات مورد مناقشه ایران تا 3 ماه زمان می‌برد

© AP Photo / Ronald Zakآژانس بین المللی انرژی هسته‌ای: بررسی نمونه‌های تاسیسات مورد مناقشه ایران تا 3 ماه زمان می‌برد
آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای: بررسی نمونه‌های تاسیسات مورد مناقشه ایران تا 3 ماه زمان می‌برد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس آژانس انرژی هسته ای آژانس بین المللی انرژی هسته ای عنوان کرد که تجزیه و تحلیل نمونه های زیست محیطی تأسیسات مورد مناقشه در ایران تا 3 ماه طول خواهد کشید.

به گزارش اسپوتنیک، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای روز دوشنبه گفت، نتایج تجزیه و تحلیل نمونه های زیست محیطی گرفته شده توسط بازرسان آژانس انرژی هسته ای در یکی از مکانهای مورد مناقشه در ایران طی دو تا سه ماه آماده خواهد شد.

پس از سفر به تهران، جایی که گروسی با مقامات ارشد این کشور ملاقات کرد، ایران موافقت کرد که آژانس به دو سایت مورد مناقشه دسترسی یابد. بازدید از یکی از آنها قبلاً انجام شده است، بازرسان نمونه های محیطی را برای تجزیه و تحلیل گرفته اند.

گروسی: زمان راستی آزمایی فعالیت های اتمی تهران محرمانه است - اسپوتنیک ایران
گروسی: زمان راستی آزمایی فعالیت های اتمی تهران محرمانه است

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: " من نمی خواهم برآورد دقیق ارائه دهم، همانطور که می‌دانید ما تجزیه و تحلیل انجام می دهیم، گاهی اوقات با آزمایشگاه های دیگر در سراسر جهان همکاری می کنیم، این به روش های مختلفی اتفاق می افتد. اما من می گویم که حداقل دو ماه طول می کشد، شاید دو یا سه ماه"  

گروسی در پاسخ به این پرسش که آیا تهران اکنون در سطح مناسب با آژانس انرژی هسته ای همکاری می کند، پاسخ مثبت داد. وی افزود بازدید از دومین سایت جنجالی در ایران طی چند روز انجام خواهد شد.

رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای گفت: "اولین دسترسی فردای سفر من به تهران انجام شد. دومین مورد ظرف چند روز انجام می شود. بنابراین ما در حال کار هستیم."

 پیش از این، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین، در مورد دستیابی به این توافق اظهار داشت که شرایط نزدیک به بحران بین ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای حل شده است.

خاطرنشان می‌شود که رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته ای در 24 آگوست برای اولین بار به تهران سفر کرد و در آنجا با علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و همچنین حسن روحانی، رئیس جمهور و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران ملاقات کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала