افتخار آفرینی فیلم های ایرانی در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ + تصاویر

© REUTERS / Yara Nardiافتخار آفرینی فیلم های ایرانی در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ + عکس
افتخار آفرینی فیلم های ایرانی در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فیلم « دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی به عنوان بهترین فیلم بخش افق ها جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.

به گزارش اسپوتنیک، هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز ۱۲ سپتامبر به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره، کلر دنی رئیس داوران بخش افق‌ها، فیلم «دشت خاموش» به کارگردانی احمد بهرامی را به عنوان بهترین فیلم این بخش معرفی کرد.

احمد بهرامی در که در جشنواره ونیز حضور نداشت در پیام ویدئویی از «آلبرتو باربرا» و همکارانش برای داشتن شجاعت و برگزاری جشنواره در این شرایط یخت قدردانی کرد. او همچنین از سعید بشیری تهیه کننده و مسعود امینی تیرانی فیلمبردار و همچنین سایر عوامل ساخت فیلم دشت خاموش تشکر کرد و این جایزه را به مردم ایران تقدیم کرد که با وجود تحریم‌های ناعادلانه روزگار سختی را سپری می‌کنند.

View this post on Instagram

A post shared by منيژه حكمت (@manijeh.hekmat) on

کیت بلانشت رئیس هیات داوران بخش رقابتی جشنواره ونیز، اولین جایزه این بخش را به سینمای ایران تقدیم کرد و روح الله زمانی که به دلیل ابتلا به کرونا نتوانسته بود در جشنواره حاضر شود توانست جایزه ارزشمند بهترین بازیگر نوظهور این رویداد سینمایی را کسب کند.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه اطلاع رسانی سینماهای رشت (@rasht_cinema) on

روح الله زمانی بازیگر فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی موفق به کسب جایزه «مارچلو ماسترویانی» ویژه بهترین بازیگر نوظهور جشنواره ونیز شد.

چهاردهمین دوره جوایز "بیساتوی" طلایی که سالانه از سوی هیات داورانی مستقل و به موازات جشنواره ونیز برگزار می شود و برگزیدگان خود را از میان فیلم های حاضر در این رویداد سینمایی انتخاب می کنند، امسال جایزه بهترین فیلمنامه خود را به شهرام مُکری و نسیم احمدپور برای فیلم «جنایت بی دقت» داد.

View this post on Instagram

A post shared by Samina Seyed Photography (@saminasyd) on

همچنین هیات داوران فدراسیون بین المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) حاضر در جشنواره ونیز هم «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی را به عنوان بهترین فیلم جشنواره ونیز ۷۷ انتخاب کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала