اولین پهپاد ارتش ایران در رزمایش ذوالفقار 99 عملیاتی شد

© Photo / IRNA پهپاد رزمی کمان-12
 پهپاد رزمی کمان-12  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پهپاد رزمی کمان-12 با پرواز بر فراز منطقه رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش جمهوری اسلامی ایران، ماموریت از پیش تعیین شده خود را با موفقیت انجام داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران ، پهپاد رزمی کمان-12 که اولین پهپاد رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و توسط متخصصین نیروی هوایی ارتش طراحی و تولید شده است، با پرواز بر فراز منطقه رزمایش مشترک ذوالفقار 99 ارتش جمهوری اسلامی ایران، ماموریت از پیش تعیین شده خود شامل رصد و پایش منطقه رزمایش را با موفقیت انجام داد.

همچنین در ادامه این سناریو از رزمایش، پهپادهای ابابیل نیروی هوایی ارتش با استفاده از بمب‌های هوشمند و نقطه‌زن «قائم» موفق به انهدام اهداف خود در منطقه رزمایش شدند.

شلیک موشک سطح به سطح «نصر» در رزمایش ذوالفقار ۹۹ - اسپوتنیک ایران
شلیک موشک سطح به سطح «نصر» در رزمایش ارتش ایران

مرحله اصلی رزمایش مشترک بزرگ ذوالفقار ۹۹ ارتش ایران ، از صبح روز پنجشنبه  با  گسترش یگان‌های شناور سطحی و زیر سطحی و یگان‌های پروازی نیروی هوایی و دریایی ارتش و با حضور نیروهای جوان در دریای عمان آغاز شد و به مدت سه روز ادامه دارد.  این رزمایش با گسترش شناورهای سطحی و زیر سطحی و یگان‌های پروازی نیروی دریایی، سامانه‌های راداری و موشکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ،  یگان‌هایی از نیروی زمینی و جنگنده های نیروی هوایی در دریای عمان با فرماندهی قرارگاه ذوالفقار ارتش و با حضور ناظران قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا انجام می‌شود.

گستره رزمایش مشترک ذوالفقار ۹۹ ارتش ۲ میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰درجه شمالی است. در این رزمایش طرح‌های تاکتیکی آفندی و پدافندی برای حراست از آب‌های سرزمینی کشورمان و حفظ خطوط مواصلاتی، برخی از مهم‌ترین سامانه‌های رزمی از جمله موشک های کروز سطح به سطح و ساحل به دریا، اژدر، موشک‌های هوا به ‌سطح و سطح به هوا و سامانه‌های راکت انداز از روی شناورهای سطحی، زیر سطحی، یگان های پروازی و پهپاد مورد آزمایش قرار  می‌گیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала