صالحی: ۲ بیمارستان توسط سازمان انرژی اتمی در دست احداث است

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر صالحی: ۲ بیمارستان توسط سازمان انرژی اتمی در دست احداث است
صالحی: ۲ بیمارستان توسط سازمان انرژی اتمی در دست احداث است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار داشت: این سازمان دو پروژه بیمارستانی و دارویی تا سال ۱۴۰۰ راه اندازی خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در مصاحبه با شبکه خبر این کشور اعلام کرد: ما در حال حاضر مشغول ساخت یک بیمارستان بزرگ به نام مرکز ملی یون درمانی در استان البرز هستیم که ششمین بیمارستان از نوع خود در جهان است. این مرکز در غرب آسیا بی نظیر است و تقریبا مراحل آخر خودش را طی می‌کند و امیدوار هستیم در اوسط سال ۱۴۰۰ ما تست‌های اولیه را در این بیمارستان را بتوانیم آغاز  کنیم.

ایران از آغاز ساخت کارگاه سانتریفیوژ اورانیوم خبر داد - اسپوتنیک ایران
ایران از آغاز ساخت کارگاه سانتریفیوژ اورانیوم خبر داد

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: این بیمارستان برای درمان بیماری‌های صعب العلاج به خصوص سرطان است. تنها برای تجهیزات ۲۰۰ میلیون یورو هزینه شده است. من فکر می‌کنم مجموع تجهیزات بیمارستان‌های کشور را جمع کنیم شاید به این عدد نرسد.

صالحی همچنین ذکر کرد: سازمان انرژی اتمی وظیفه خود دید با کمک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه سلامت هزینه‌ها و سرمایه گذاری ‌های اینگونه ‌ای بکند تا نیاز مردم ما به این بخش را تامین کند که یون درمانی و مرتبط با فعالیت‌های سازمان است.

 وی همچنین گفت ما یک سرمایه گذاری عظیمی دیگری انجام دادیم که در حدود ۶۰ میلیون یورو است و توسعه بخش تولید رادیو داروها است که در اوایل ۱۴۰۰ راه اندازی خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала