نازنین زاغری با اتهام جدیدی روبرو شد

اشتراک
بنا به گفته منابع آگاه، پس از حضور زاغری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی و ابلاغ کیفرخواست پرونده جدید به او، وکیل تعیینی وی ضمن حضور در دادگاه انقلاب در حال مطالعه پرونده جدید وی است.

به گزارش اسپوتنیک، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به نقل از یک منبع گزارش داد، شهروند بریتانیایی-ایرانی نازنین زاغری-راتکلیف، که در فعالیت های ضد حکومتی گناهکار شناخته شده، به اتهامات دیگری نیز متهم شده است.

تائید بدهی بریتانیا به ایران در نامه وزیر دفاع این کشور به وکلای نازنین زاغری - اسپوتنیک ایران
تائید بدهی بریتانیا به ایران در نامه وزیر دفاع این کشور به وکلای نازنین زاغری

به گفته تلویزیون ایران، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی صبح امروز نازنین زاغری را به همراه وکیل تعیینی‌اش احضار و کیفرخواست پرونده جدیدی را به وی ابلاغ کرد.

علی رغم مدت موجود، زاغری-راتکلیف به دلیل شیوع ویروس کرونا بارها با اجازه مقامات از زندان آزاد شد.

بنابراین گزارش، نازنین زاغری که با حکم محکومیت جاسوسی تحت نظر دستگاه قضایی و سازمان زندان‌های ایران است با اتهام جدیدی مواجه شده است.

مقامات ایرانی در آوریل ۲۰۱۶ نازنین زاغری-راتکلیف شهروند ۳۷ ساله انگلیسی-ایرانی را به اتهام فعالیت های ضد حکومتی بازداشت کردند.

به گفته آنها، این فرد در ایجاد پروژه هایی علیه مقامات ایرانی در چندین سازمان و رسانه خارجی شرکت کرده است. زاغری کارمند بنیاد تامسون رویترز بود.

وزارت خارجه انگلیس شروع به توضیح جزئیات این پرونده کرده است. همچنین اشاره شد که ایران تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسد. در ماه ژوئیه، زاغری-راتکلیف رسماً متهم شد. سپس دادگاه انقلاب ایران او را به پنج سال زندان محکوم کرد.

مقامات ایرانی زاغری-راتکلیف را هنگامی که وی و دخترش در تعطیلات در ایران بودند بازداشت کردند.

در نوامبر سال ۲۰۱۷، بوریس جانسون وزیر خارجه اسبق انگلیس، با بی احتیاطی ادعا کرد که زاغری-راتکلیف افرادی را در زمینه روزنامه نگاری آموزش می داده است. بعداً، وزیر از این اظهارنظر عذرخواهی کرد و گفت که وی اظهارات را به اشتباه انجام داده است و این شهروند انگلیسی به دلایل غیر کاری در ایران بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала