درخواست اردوغان از اتحادیه اروپا برای بی طرفی در مدیترانه شرقی

© REUTERS / Presidential Press Officeدرخواست اردوغان از اتحادیه اروپا به بی طرفی در مدیترانه شرقی
درخواست اردوغان  از اتحادیه اروپا به بی طرفی در مدیترانه شرقی   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان از اتحادیه اروپا خواست تا در تنش هایی بین آتن و آنکارا در مورد آخرین کار اکتشافی مشاهده شده است بی طرفانه بماند.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای که روز یکشنبه توسط دفتر رهبر ترکیه منتشر شد آمده است که رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه ، طی گفتگوی تلفنی با چارلز میشل، رئیس شورای اروپا ، از اتحادیه اروپا خواست تا در حل اوضاع در مدیترانه شرقی، جایی که اخیراً تنش هایی بین آتن و آنکارا در مورد آخرین کار اکتشافی مشاهده شده است، منصفانه و بی طرفانه بماند.

ادامه تنش در روابط آنکارا و آتن - اسپوتنیک ایران
ادامه تنش در روابط آنکارا و آتن

اردوغان گفت: "آقای رئیس جمهور گفت یونان و برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید درباره پیشگیری از تشدید درگیری در مدیترانه شرقی و دریای اژه به تعهدات اتحادیه اروپا در چارچوب عدالت عمل کنند. سخنان تحریک آمیز و اقدامات سیاستمداران اروپایی در مورد مسائل منطقه ای نیست".

رئیس جمهور ترکیه از نهادهای اتحادیه اروپا خواست که انصاف ، بی طرفانه باقی بمانند و در مورد همه مسائل منطقه ای مسئولیت پذیر عمل کنند.

در هفته های اخیر روابط بین آتن و آنکارا به شدت تنش آمیز بوده است. این بدان دلیل است که کشتی ترکی Oruç Reis بررسی زمین شناسی را در مدیترانه شرقی آغاز کرده است، منطقه ای که یونان منطقه انحصاری اقتصادی خود می داند. پس از این نیروهای مسلح یونان در حالت آماده باش قرار گرفتند. ترکیه همچنین در حال تحقیق در منطقه‌ای است که قبرس منطقه انحصاری اقتصادی خود را در نظر دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала