سامانه موشکی برد بلند باور ۳۷۳ ‌در مدار عملیاتی قرار گرفت

© REUTERS / President.irسامانه موشکی برد بلند باور ۳۷۳ ‌در مدار عملیاتی قرار گرفت
سامانه موشکی برد بلند باور ۳۷۳ ‌در مدار عملیاتی قرار گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده منطقه پدافند هوایی اظهار داشت: قدمت پدافند هوایی ۱۰۰ ساله است و از سال ۱۳۱۲ سامانه ‌های پدافند هوایی در جنگ جهانی اول به عنوان سلاح موثر قرار گرفت به طوری که نیروی زمینی ارتش تحت عنوان سامانه‌های توپ‌های ضد طیاره بود و بعد به مرور زمان پیشرفت کرد.

امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی‌ فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس پدافند هوایی اظهار کرد: پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی در دهم شهریورماه در سال ۱۳۸۷ تشکیل و استقرار یافت به طوری که پدافند هوایی قبل آن در زیرمجموعه نیروی هوایی بود. 

۹۰ درصد از سامانه‌های پدافند هوایی ارتش ایران بومی است - اسپوتنیک ایران
۹۰ درصد از سامانه‌های پدافند هوایی ارتش ایران بومی است

وی افزود: پدافند هوایی به عنوان یک نیروی چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفظ و حراست آسمان کشور فعال است.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب با اشاره بر اینکه منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب یکی از مناطق نه‌گانه نیروی پدافند هوایی ماموریت دارد تا از آسمان نیلگون پنج استان کشور اعم از آذربایجان ‌شرقی، غربی، اردبیل، زنجان و کردستان حراست کند، افزود: منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب در راستای اجرای ماموریت انواع و اقسام یگان‌های کشف راداری، سامانه موشکی، توپخانه راداری و غیر راداری، پست‌های دیده‌بانی برای کشف تهدیدات هوایی، رصد و پایش و کنترل دقیق در سراسر منطقه انجام فعالیت می‌کند.

وی افزود: با توجه بر اینکه منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب به عنوان دروازه جمهوری اسلامی ایران است به  همین منظور اهمیت این منطقه را چندین برابر شده ‌که به شکرانه پروردگار این ماموریت به خوبی انجام می‌گیرد. 

عظیمی در ادامه به ریز پرنده‌ها اشاره کرد و گفت: رادارهای مخصوص کشف پهپاد در منطقه وجود دارد که در سال جاری اتفاق خاصی از این بابت نداشتیم ولی در چند سال اخیر رادار‌های کشف شده و اخطارهای جدی برای فاصله‌گیری آنها از مرز داشتیم که جرات ورود به مرز را نداشته‌اند.  

وی خاطرنشان کرد: در خصوص ‌هلی‌شات برابر دستورالعمل توسط استانداری تهیه شده است، برخورد می‌کنیم زیرا مجوز از طریق شورای عالی امنیت و حفاظت استانداری صادر می‌شود و غیر این باشد موجب سرنگونی آن خواهد شد.

عظیمی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل رزمایش‌هایی رسانه‌ای می‌شود که نیرویی به بالا باشد ولی انواع رزمایش گردانی، منطقه‌ای، داخلی و غیره داریم که رسانه‌ای نمی‌شوند ولی رزمایش‌هایی خواهیم داشت که به زودی رسانه‌ای خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала