صادرات کالاهای غیرنفتی از تنها بندر اقیانوسی ایران، 95 درصد رشد داشته است

© Sputnik / Shiva Abshenasصادرات کالاهای غیرنفتی از تنها بندر اقیانوسی ایران، 95 درصد رشد داشته است
صادرات کالاهای غیرنفتی از تنها بندر اقیانوسی ایران، 95 درصد رشد داشته است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان: با ارائه تخفیفات ویژه در این بندر استراتژیک و مدرن، شرایط بی‌نظیری پیشِ‌روی صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی کشورهای مختلف قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با ارائه تخفیفات ویژه در این بندر استراتژیک و مدرن، شرایط بی‌نظیری پیشِ‌روی صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی کشورهای مختلف قرار گرفته است. همچنین راه‌اندازی خطوط لاینر کشتیرانی و تردد منظم آن در مسیر بندر چابهار، سبب ترغیب تجار و صاحبان کالا به‌ویژه بخش خصوصی افغانستان و هند برای صادرات و ترانزیت از طریق این بندر شده است.

وی با ابراز ارائه تخفیفات متقابل 40درصدی برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی و افزایش رضایتمندی و استقبال آنها برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های دروازه ملل، ادامه داد: تحقق صادرات کالاهای یخچالی، کاهش هزینه حمل دریایی و کانتینری و کاهش هزینه تمام‌شده جابه‌جایی کالا از دیگر مزایای راه‌اندازی این خطوط است.

آقایی بیان کرد: به‌واسطه اقدامات انجام‌شده و تجهیزات و زیرساخت‌های بی‌نظیر در بندر چابهار، صادرات کالاهای غیرنفتی از این بندر از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 95 درصد رشد داشته است. رشد 100درصدی صادرات کالاهای کانتینری و یخچالی در سال گذشته و تداوم آن در سال جاری، ورود هشت کشتی ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان طی پنج ماه گذشته، صادرات چهار کشتی صرفاً ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار در راستای توافقنامه سه‌جانبه هند، ایران و افغانستان از دیگر اتفاقات خوبی است که در این بندر بزرگ اقیانوسی شاهد آن هستیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала