مدت زمان کلاس های درسی در ایران اعلام شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / مدت زمان کلاس های درسی ایران اعلام شد
مدت زمان کلاس های درسی ایران اعلام شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر آموزش و پرورش ایران درباره بازگشایی مدارس از روز شنبه گفت: هر جا بتوانیم، حضور با رعایت پروتکل ها است و ۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است.

به گزارش اسپوتنیک، محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش ایران در حاشیه آیین رونمایی از نسخه جدید شاد با بیان اینکه سال تحصیلی از ۱۵ شهریور آغاز می شود و به جد در تلاش هستیم، آمادگی لازم را برای این شروع باشکوه انجام دهیم گفت: همکارانم تمام وقت مشغول فعالیت هستند تا مدارس را آماده استقبال کنند.

اعلام تاریخ باز شدن مدارس در ایران  - اسپوتنیک ایران
اعلام تاریخ باز شدن مدارس در ایران

وی افزود: امروز از نسخه جدید شبکه «شاد» رونمایی می‌کنیم. شادِ جدید دارای ظرفیت و امکانات جدید است و معلمان می‌توانند ارتباط زنده صوتی و تصویری با دانش آموزان خود داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش ایران با بیان اینکه امکان دریافت تکالیف و ارائه نظر درباره آن به شبکه شاد اضافه شده است گفت: ضمن اینکه امکاناتی چون حضور و غیاب، آزمون با کیفیت و تبادل تجربه با سایر معلمان نیز در این نسخه وجود دارد.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: مطمئن هستم این محیط سازگار با کاربران است ضمن اینکه برای معلمان دوره‌های آموزشی پیش‌بینی کردیم و این قابلیت‌ها در معرض عموم نیز قرار دارد.

وی درباره نحوه حضور دانش‌آموزان در مدارس نیز گفت: اصل بر شرکت حضوری دانش‌آموزان است؛ ما سال گذشته دو سوم سال و محتوا را طی کرده بودیم اما امسال شرایط متفاوت است و دانش آموزان و معلمان باید در سال تحصیلی جدید با هم آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش ایران ادامه داد: هر جا بتوانیم، حضور با رعایت پروتکل ها است و ۱۵ شهریور در همه مدارس اصل بر حضور است، اما در مدارسی که تعداد دانش‌آموزان بیشتر از پروتکل است ناگزیر هستیم تا دانش‌آموزان را گروه بندی کنیم و برخی در روزهای زوج و برخی روزهای فرد بیایند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه حضور دانش‌آموزان در هر کلاس ۳۵ دقیقه است گفت: زمان‌های ساعات تدریس برای همه دروس حداکثر ۳۵ دقیقه است و تلاش می‌کنیم ساعت ورود و خروج  متفاوت باشد تا تزاحم ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه نیاز به همراهی خانواده ها برای تردد و ورود و خروج به مدرسه وجود دارد گفت: در این شرایط نمی توانیم فرصت ها را نادیده بگیریم و باید آموزش را تعقیب کنیم و در کنار آن از سلامت دانش‌آموزان مراقبت کنیم؛ اگر دانش‌آموزان آگاه باشند هم خود و هم خانواده‌ها رعایت می‌کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала