خبر خوش برای پرستاران ایرانی

© REUTERS / Yves Hermanخبر خوش برای پرستاران ایرانی
خبر خوش برای پرستاران ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حقوق پرستاران ایرانی افزایش یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از وزارت بهداشت ایران، سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از افزایش 50 درصدی امتیازات فصل هشتم آیین نامه اداری استخدامی کارکنان غیر هیات علمی همه کارکنان دولتی گروه پرستاری اعم از پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک بهیار که حکم یا قرارداد مستقیم با مراکز تابعه وزارت بهداشت دارند، خبر داد.

پرنسس سوئد برای مبارزه با کرونا پرستار شد - اسپوتنیک ایران
پرنسس سوئد برای مبارزه با کرونا پرستار شد+عکس

وی افزود: این افزایش حقوق به همه کارکنان دولتی گروه پرستاری اعم از رسمی، پیمانی، طرحی، ضریب کا، پزشک خانواده و بیمه روستایی و همچنین نیروهای قراردادی کار معین تعلق گرفته و به طور میانگین 12 میلیون ریال به حقوق کارکنان اضافه شده است.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزیر بهداشت ایران همچنین به صدور بخشنامه مورخ 24 اسفند 1398 به موسسات تابعه وزارت بهداشت مبنی بر امکان ذخیره مرخصی استحقاقی استفاده نشده کارکنان درگیر در بحث مواجهه با ویروس کرونا اشاره کرد که بر اساس نیاز و ابلاغ موسسه از مرخصی خود استفاده نکرده اند و گفت: این بخشنامه در حال اجراست.

تقوی نژاد یادآور شد: با تلاشهای صورت گرفته و وصول مطالبات از تامین اجتماعی، میانگین معوقات اضافه کار از پنج ماه به سه ماه و کارانه از 18 ماه به 10 ماه کاهش یافته و در صورتی که مطالبات بیمه سلامت نیز وصول شود، پیش بینی می شود معوقات کارانه به پنج ماه کاهش یابد.

وی همچنین از تدوین، تصویب و اجرای دستورالعمل اعمال مدرک تحصیلی و تغییر عنوان کارکنان قراردادی کار معین از سال 1398، از جمله قراردادی های گروه پرستاری خبر داد. مجوز استخدام سه هزار نفر به صورت پیمانی نیز از سازمان اداری و استخدامی کشور دریافت شده است که 2500 نفر این مجوز به گروه پرستاری و 500 نفر سایر مشاغل اختصاص داشته و در حال رایزنی برای تامین اعتبار با سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.

تقوی نژاد همچنین افزود: در حال پیگیری دریافت مجوز برای برگزاری آزمون استخدام 2284 نفر نیروی قراردادی هستیم که بخش اعظم آن گروه پرستاری و مامایی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала