وزیر آموزش و پرورش: آموزش حضوری در اولویت است

CC BY 4.0 / TASNIM NEWS AGENCY / / محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ایران
محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حاجی میرزایی اظهار کرد: اصل بر آموزش حضوری است مگر این که اجازه نداشته باشیم می‌دانیم که خانواده‌ها فرزندان عزیز خود را به دست ما می ‌سپارند و باید مراقبت کنیم بنابراین حداکثر مراقبت را از نظر رعایت پروتکلهای وزارت بهداشت خواهیم داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش اذعان کرد: هیچگاه آموزش‌های دیگر را به آموزش حضوری برتری ندادیم چون مدرسه کارکردهای دیگری جز آموزش از جمله اجتماعی شدن دانش ‌‌آموزان دارد.

مدرسه در ایران - اسپوتنیک ایران
دانش‌آموزان کی به مدرسه می‌روند؟

وی افزود: اصل بر آموزش حضوری است مگر این که اجازه نداشته باشیم می‌دانیم که خانواده‌ها فرزندان عزیز خود را به دست ما می ‌سپارند و باید مراقبت کنیم بنابراین حداکثر مراقبت را از نظر رعایت پروتکلهای وزارت بهداشت خواهیم داشت.

حاجی میرزایی گفت:دورنمای روشنی از آینده کرونا نداریم و وقتی نمی‌دانیم کرونا چه زمانی تمام می‌شود باید به بچه‌ها یاد بدهیم چگونه از خودشان مراقبت کنند ما نمی توانیم زندگی را تعطیل کنیم بنابراین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصل بر آموزش حضوری است.

وزیر آموزش و پرورش درباره عدم دسترسی برخی دانش‌آموزان به ابزارهای آموزش مجازی بیان کرد: هیچ دانش ‌آموزی به دلیل عدم دسترسی به اینترنت و ابزار از آموزش جا نمی‌ماند ۶۰ تا ۷۰ درصد دانش‌آموزان به شاد متصل هستند و درباره بقیه از سایر روش‌ها استفاده خواهیم کرد و دسترسی همه دانش‌آموزان را به آموزش تضمین می‌کنیم که یکی از راه‌ها آموزش تلویزیونی است همچنین ۳۵ درصد مدارس در مناطق کم جمعیت هستند و می‌توانند به صورت حضوری فعالیت کنند.

حاجی ‌میرزایی ادامه داد: تفاوت امسال با سال گذشته این است که از همان ابتدا آموزش مجازی است بنابراین در دوره ابتدایی و پایه‌هایی که دانش آموزان به مقطع تحصیلی دیگر وارد می‌شوند آموزش حضوری حتما لازم است و حتی تاکید داریم در دوره ابتدایی دانش‌آموزان دو نفره به همراه خانواده به مدرسه بیایند تا با معلم ارتباط بگیرند، آموزش با کیفیت ارائه شود و سال تحصیلی آسیب نبیند.

وی درباره قابلیت‌های شاد گفت: ظرفیت‌های باید ایجاد می‌شد که در اختیار ما بود و انجام شد. بخش پهنای باند و ترافیک اینترنت بر عهده وزارت ارتباطات است که قول مساعد داده‌اند. آخرین نسخه شاد روز پنجشنبه رونمایی عمومی می‌شود و در سال تحصیلی جدید اگر پهنای باند اجازه دهد در همه کلاس‌ها می‌توان بین معلم و دانش آموز ارتباط تصویری برقرار کرد.

حاجی میرزایی درباره هزینه اینترنت شاد عنوان کرد : کارگروهی تشکیل شد که به یک سوم هزینه‌ها رسید و در حال رایزنی برای رایگان شدن هزینه‌های اینترنت حداقل برای مناطق محروم و افرادی که امکان اقتصادی ندارند هستیم و قول نسبی هم گرفته‌ایم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала