پیش بینی موج کرونا در تهران در فصل پاییز

© Sputnik / Anton Bystrov /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی موج کرونا در تهران در فصل پاییز
پیش بینی موج کرونا در تهران در فصل پاییز - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران بیان داشت: با توجه به حجم بالای مسافرت‌های روزهای اخیر پیش‌بینی ما این است که زودتر از پیک پاییز در تهران شرایط متفاوتی را تجربه کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران درباره آمار قطعی مبتلایان به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: حدود ۳۸۰ نفر با تشخیص کرونا در بیمارستان‌های تهران بستری شدند که از این تعداد ۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

دکتر سیماسادات لاری ، سخنگوی وزارت بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
فوت ۱۰۹ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته در ایران

فرمانده ستاد مقابله با کرونا افزود: ۲۴ درصد افرادی که در بخش سرپایی مراجعه کردند نیاز به بستری داشتند. تعداد بستری از ترخیص بیشتر است و تا زمانی که تعداد بستری شدگان به ترخیص شدگان کرونایی پیشی بگیرد، با بالانس متفاوتی در استان تهران روبرو خواهیم بود.

زالی با ابراز نگرانی نسبت به ترددها و مسافرت‌های اخیر تهرانی‌ها تصریح کرد: با توجه به حجم بالای مسافرت‌های روزهای اخیر پیش‌بینی ما این است که زودتر از پیک پاییز در تهران شرایط متفاوتی را تجربه کنیم.

وی با  اشاره به افزایش ۱۰ درصدی سفرهای بین استانی گفت: در هفته های  آتی تغییرات آماری مبتلایان به کرونا که نتیجه رفتارهای پرخطر و ترددهای غیرضروری بوده مشخص خواهد شد، در بازه زمانی چهار تا شش هفته‌ای میزان فوتی ‌ها، در بازه زمان چهار تا پنج روزه تعداد مبتلایان سرپایی و در دو تا سه هفته جاری آمار مبتلایان نیازمند به بستری مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت ناپایدار و شکننده استان تهران، خاطرنشان کرد: وضعیت تهران به دلیل تراکم بالای جمعیت به لحاظ شیوع بیشتر پاندمی کووید-۱۹ هشدار دهنده و نیازمند توجه بیشتر است.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران با بیان این‌ که بازگشایی مدارس تهران مسئله‌ای جدی در این کلان شهر تلقی می‌شود تصریح کرد: بازگشایی مراکز آموزشی و مدارس نیازمند تحلیل‌های مدون و جدی است زیرا تحقیقات جهانی و مطالعات در مناطقی که بازگشایی‌ها انجام شده نشان داده که دانش آموزان می‌توانند تا سه هفته ناقلین کم علامت و یا بی‌علامت ویروس کرونا باشند.

زالی یادآور شد: بازگشایی مدارس می‌تواند بر حجم ترددهای درون شهری و ناوگان حمل و نقل بیفزاید؛ ین موضوع باید به عنوان پارامتری جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد‌ و باید قبل از هرگونه اقدامی برای امور آموزشی بحث مدیریت سفرهای درون شهری خصوصا مترو را در نظر داشته باشیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала